نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳

عرضه بازی جدید سازندگان Celeste عقب افتاد

انتشار بازی Earthblade، اثر جدید سازندگان Celeste به تعویق افتاد، زیرا تیم سازنده با چالش‌هایی در توسعه بازی روبه‌رو شده است.

توسعه بازی بعدی استودیوی سازنده Celeste و TowerFall طبق برنامه‌ریزی اولیه پیش نرفته است و قرار نیست در سال ۲۰۲۴ شاهد انتشار آن باشیم. استودیو Extremely OK Games در به‌روزرسانی‌ای درباره وضعیت بازی Earthblade اعلام کرد که اعضای تیم آن‌ها امیدوار بودند تا تاریخ انتشار دقیقی را اعلام کنند، اما پیشرفت بازی کندتر از حد انتظار بوده است.

مادی تورسون، مدیر تحقیق و توسعه استودیو اعلام کرد که به‌دلیل مواجه شدن با چالش‌هایی در زندگی شخصی مدیریت حجم کاری برایش دشوار بوده است. تورسون در این رابطه اعلام کرد؛: «باید اول با واقعیت روبه‌رو شویم: این بازی در سال ۲۰۲۴ منتشر نمی‌شود. امیدوار بودیم تا بتوانیم یک تاریخ انتشار قطعی را در این روزها اعلام کنیم، اما شرایط خوب پیش نرفت. می‌دانیم که این خبر برای خیلی از شماها ناامیدکننده است و بابت این موضوع متاسفیم.»

بااین‌حال، تورسون گفت که ساخت بازی با کمک کایل پولور، توسعه‌دهنده مستقل باتجربه در حال پیشرفت است. پولور سابقه ساخت آثاری مانند بازی Depict1 و بازی Offspring Fling را دارد و همچنین به‌عنوان طراح در بازی Super Meat Boy Forever و دیگر آثار فعالیت کرده است.

تورسون در ادامه گفت: «کایل خیلی زود با ایده‌های بزرگ به ما نزدیک شد که می‌تواند برای همه افراد درگیر در پروژه ترسناک باشد، اما کاملا مشخص بود که او اینجا نیست تا مسیر پروژه را منحرف کند. او در حال مشخص کردن دیدگاه ما است مشکلاتی که باعث می‌شوند که بازی به آن چیزی که باید باشد، نرسد را شناسایی و برای پیدا کردن راه‌حل با ما همکاری می‌کند. علاوه‌براین، دیدگاه جدید او باعث شده است همه ما موارد مختلف را از جنبه‌ای تازه ببینیم.»

بازی EarthBlade

بازی Earthblade در آوریل سال ۲۰۲۱ معرفی شد و برای اولین‌بار در گیم اواردز ۲۰۲۱ به نمایش درآمد. طبق توضیحاتی که به‌همراه تریلر معرفی بازی ارائه شده است، شما در این بازی پلتفرمر اکشن ماجراجویی، در نقش Névoa، فرزند سرنوشت مرموز که پس از مدت‌ها به زمین بازگشته است، بازی می‌کنید. جهان پیکسلی سرسبز Earthblade، اکتشافات بی‌وقفه، نبردهای چالش‌برانگیز و رازهای بی‌شماری را برای رمزگشایی ارائه می‌دهد.

در بقایای دنیایی ویران شده سفر کنید، با ساکنین دوست و دشمن روبه‌رو شوید و تاریخ شکسته‌شده زمین را دوباره کنار هم بچینید. بازی Celeste، اثر پلتفرمر تحسین‌شده‌ای که در ژانویه ۲۰۱۸ برای کنسول‌ها و کامپیوتر عرضه شد، توسط تورسون و ‌توسعه‌دهنده دیگری با نام نوئل بری ساخته شد و بخش هنری آن به استودیوی برزیلی مینی‌باس سپرده شد. این بازی به‌خاطر گیم‌پلی پلتفرمینگ فوق‌العاده دقیق و همچنین به تصویر کشیدن مبحث سلامت روان مورد تحسین قرار گرفت.

شخصیت اصلی بازی درحالی‌که از یک کوه عظیم بالا می‌رود، با اضطراب دست‌وپنجه نرم می‌کند. فصل پایانی داستان بازی با عنوان Chapter 9: Farewell در سپتامبر ۲۰۱۹ به‌عنوان یک به‌روزرسانی رایگان منتشر شد و بیش از ۱۰۰ مرحله جدید را به‌همراه ۴۰ دقیقه موسیقی تازه به بازی اضافه کرد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده