// چهار شنبه, ۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۰

استیم قابلیت اشتراک‌گذاری بازی‌ها را بهبود می‌بخشد

شرکت ولو قابلیت Steam Families را معرفی کرد که جایگزین دو ویژگی Steam Family Sharing و Steam Family View خواهد شد.

شرکت Valve از قابلیت Steam Families رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند علاوه‌بر به اشتراک گذاشتن بازی‌های خود، فعالیت کودکان را زیر نظر داشته باشند و خریدهای آن‌ها در پلتفرم استیم را ساده‌تر کنند. این قابلیت که اکنون در حالت بتا دردسترس قرار گرفته است، جایگزین دو ویژگی Steam Family Sharing و Steam Family View خواهد شد.

بازیکن‌ها می‌توانند با استفاده از این قابلیت یک گروه خانوادگی استیم متشکل از ۶ نفر را بسازند و به‌وسیله کلاینت استیم، موبایل یا مرورگر به مدیریت آن بپردازند. اعضای این گروه می‌توانند به تجربه بازی‌های قابل اشتراک یکدیگر بپردازند، اما انجام این کار به‌صورت همزمان مگر با داشتن چند نسخه از بازی امکان‌پذیر نیست. هر بازیکن می‌تواند بازی‌ خود را به‌صورت جداگانه ذخیره و اچیومنت‌های استیم را دریافت کند.

همچنین امکان دسترسی به فایل‌های Workshop درکنار ویژگی‌های دیگر نیز امکان‌پذیر خواهد بود. شرکت ولو درباره فهرست بازی‌های قابل اشتراک اظهار داشت: «توسعه‌دهنده‌ها می‌توانند بازی‌های خود را به‌دلیل مشکلات فنی یا غیره در هر زمان از فهرست آثار قابل اشتراک‌گذاری در Family Sharing خارج کنند.» فهرست کامل بازی‌های این ویژگی در وب‌سایت استیم قابل مشاهده است.

قابلیت Steam Families

این ویژگی قابلیت‌های جدیدی را برای مراقبت از کودکان در اختیار بزرگسالان قرار می‌دهد تا بتوانند دسترسی آن‌ها به بازی‌ها و آثار مختلف را محدود کنند. خانواده‌ها می‌توانند به بررسی بازی‌های در حال تجربه کودکان بپردازند و از دسترسی آن‌ها به ویژگی‌های اجتماعی و فروشگاهی مختلف جلوگیری کنند.

همچنین روش پرداخت جدیدی برای کودکان در نظر گرفته شده است تا آن‌ها بازی درخواستی خود را برای خرید به والدین (فرد بزرگ‌تر حاضر در گروه Family Sharing) ارسال کنند. این افراد برای تکمیل فرآیند خرید می‌توانند به ایمیل یا موبایل خود مراجعه کنند.

بازیکن‌ها هم‌اکنون می‌توانند برای امتحان‌کردن قابلیت‌های Steam Families از نسخه بتای آن بهره ببرند. در اخباری دیگر استیم اعلام کرد که با گذر از مرز ۳۶/۲۹ میلیون بازیکن‌ همزمان روی این پلتفرم رکورد جدیدی را ثبت کرده است. همچنین تخفیفات بهاری فروشگاه از هفته گذشته آغاز شده است و تا تاریخ ۲ فروردین ۱۴۰۳ (۲۱ مارس) ادامه خواهد داشت.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده