نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۵

استیم دک تجربه بیش از ۱۴ هزار بازی را میسر کرده است

استیم دک اکنون امکان تجربه بیش از ۱۴ هزار بازی فروشگاه استیم را برای کاربران فراهم کرده است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که کامپیوتر گیمینگ قابل حمل شرکت ولو درحال‌حاضر توانایی اجرای بسیاری از بازی‌های استیم را دارد. همان‌طور که رسانه Gaming on Linux گزارش داد، پایگاه SteamDB نشان می‌دهد که اکنون Steam Deck دارای بیش از ۱۴ هزار بازی با برچسب Playable (قابل تجربه) و Verified (تأییدشده) است.

در زمان نگارش این مطلب تعداد چهار هزار و ۶۰۴ بازی در استیم دارای برچسب Verified برای تجربه در استیم دک بودند؛ درحالی‌که ۹ هزار و ۴۰۶ بازی نیز برچسب Playable داشتند. بازی‌های «تأییدشده» کاملا برای کامپیوتر گیمینگ قابل حمل شرکت Valve بهینه هستند و بدون مشکل اجرا می‌شوند. با اینکه بازی‌های «قابل تجربه» را می‌توان روی Steam Deck اجرا کرد، اما این احتمال وجود دارد که بازیکن‌ها با برخی مشکلات فنی مواجه شوند.

از سوی دیگر سه هزار و ۹۲۰ بازی استیم با برچسب Unsupported (پشتیبانی‌نشده) برای Steam Deck دسته‌بندی می‌شوند. جالب اینکه بازی‌های دارای این برچسب لزوما در این دستگاه غیرقابل‌اجرا نیستند و تنها اجرای آن‌ها در استیم دک هنوز توسط شرکت Valve بررسی نشده است. شرکت‌ها و استودیوها باتوجه‌به رشد روزافزون بازار کامپیوترهای گیمینگ قابل حمل معمولا تلاش می‌کنند تا بازی‌های خود را با پشتیبانی از استیم دک روانه بازار کنند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده