نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۹

مبارزه نینتندو با شبیه‌سازهای غیر رسمی ادامه دارد

نینتندو موفق شده است حکم دادگاه برای تعطیلی یکی دیگر از نرم‌افزار‌های شبیه‌ساز کنسول‌های خود را بگیرد.

براساس جدیدترین اخبار دنیای بازی، شرکت نینتندو موفق شده است یک شکایت حقوقی را در اوایل این هفته به اتمام برساند که براساس حکم آن یکی دیگر از شبیه‌سازهای محبوب نینتندو تعطیل خواهد شد. این شبیه‌ساز که با نام Pizza Emulators در دسترس کاربران اندروید قرار داشت به بازیکن‌ها اجازه می‌داد بازی‌های گیم بوی ادونس و گیم بوی کالر را روی موبایل تجربه کنند. این اپلیکیشن در روز جمعه از فروشگاه گوگل پلی حذف شده است.

دیوید برا، توسعه‌دهنده این شبیه‌ساز در حساب دیسکورد خود اعلام کرد Pizza Emulators را برای در اولویت قرار دادن خانواده خود غیرفعال می‌کند. پیش‌ازاین نینتندو شکایت دیگری را به سرانجام رسانده بود که براساس آن توسعه‌دهندگان یکی از شبیه‌سازهای محبوب نینتندو سوییچ به‌نام Yuzu به پرداخت ۲.۴ میلیون دلار محکوم شدند و نرم‌افزار خود را از رده خارج کردند. غیرفعال شدن این شبیه‌ساز در ادامه منجر به خاموشی Citra، شبیه‌ساز بازی‌های نینتندو 3DS شد که این اقدام اعتراض بسیاری از کاربران را برانگیخت.

کنسول گیم بوی ادونس

این افراد در اعتراض خود خاطرنشان کردند عملکرد شبیه‌ساز Yuzu از نظر اخلاقی و تجاری مورد دفاع نیست؛ چراکه به کاربران اجازه تجربه بازی‌هایی را می‌دهد که هنوز در فروشگاه نینتندو فروخته می‌شوند. بااین‌وجود شبیه‌ساز Citra وضعیت متفاوتی دارد؛ زیرا تجربه بازی‌هایی را ممکن می‌کند که دیگر توسط نینتندو فروخته نمی‌شوند و از آرشیو فروشگاه این شرکت حذف شده‌اند.

نینتندو در مارس ۲۰۲۳ فروشگاه ای‌شاپ کنسول 3DS را تعطیل کرد تا با این اقدام تمام بازی‌های دیجیتالی این کنسول که در انحصار فروشگاه نینتندو بودند از دسترس بازیکن‌ها خارج شوند و در‌حال‌حاضر دیگر امکان خرید آن‌ها وجود ندارد؛ به‌همین‌دلیل شبیه‌سازها یکی از راه‌حل‌های علاقه‌مندان برای تجربه بازی‌های 3DS بوده است.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده