نویسنده: عرفان بدری
// پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۳

ساخت بازی مندلورین استودیو ریسپاون لغو شده است

شرکت الکترونیک آرتز اخیرا اعلام کرده است ساخت پروژه اول شخص تیراندازی جدید استودیوی ریسپاون اینترتینمنت که طبق گزارش‌ها بازی مندلورین بود، لغو شده است.

موج گسترده و طوفانی اخراج‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی همچنان ادامه دارد و به‌تازگی شرکت الکترونیک آرتز نیز از اخراج پنج درصد از کل نیروهای کار خود خبر داده است که روی چندین استودیو و پروژه‌های آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت. توسعه یکی از پروژه‌های مهم و مورد انتظار این شرکت نیز لغو شده است و دیگر قرار نیست شاهد انتشار آن باشیم. الکترونیک آرتز به‌طور رسمی اعلام کرده است که ساخت بازی تکنفره اول شخص تیراندازی جدید استودیوی ریسپاون اینترتینمنت که براساس مجموعه جنگ ستارگان بود لغو شده است.

خبر توسعه این پروژه اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ منتشر شده بود و مدتی پیش تام هندرسون از رسانه اینسایدر گیمینگ تأیید کرد که این اثر روی یک شکارچی جایزه‌بگیر مندلور تمرکز دارد. بااین‌حال اکنون برنامه‌ها تغییر کرده‌اند و الکترونیک آرتز توسعه این پروژه را کنسل کرده است تا استودیوی ریسپاون اینترتینمنت روی ساخت نسخه بعدی مجموعه بازی‌های Star Wars Jedi و پشتیبانی از بازی Apex Legends متمرکز شود.

لوگو شرکت ریسپاون اینترتینمنت

لورا میله، رئیس بخش سرگرمی و فناوری شرکت الکترونیک آرتز در بیانیه منتشر شده گفت: «توانایی منحصربه‌فرد استودیوی ریسپاون برای برقراری ارتباط با بازیکن‌ها و ایجاد تجربه‌های بازی استثنایی در سرگرمی بی‌رقیب است. اینطور که در چند ماه گذشته ما مجموعه بازی‌های یسپاون را بررسی کرده‌ایم، آنچه مشخص است این است که آثاری که بازیکن‌های ما بیشتر برای آن‌ها هیجان‌زده هستند، مجموعه Jedi و کتابخانه غنی برندهای متعلق به ریسپاون هستند.

با دانستن این موضوع، ما تصمیم گرفته‌ایم تا از توسعه اولیه بازی اکشن اول شخص تیراندازی جنگ ستارگان فاصله بگیریم تا تلاش‌های خود را روی پروژه‌های جدید مبتنی‌بر برندهای متعلق به خود متمرکز کنیم و در عین حال از بازی‌های موجود پشتیبانی کنیم. کنار رفتن از یک پروژه همیشه سخت است و این تصمیم بازتابی از استعداد، سرسختی یا اشتیاق تیم برای این بازی نیست. اکنون ارائه قسمت‌های بعدی مجموعه‌های نمادین مورد نظر طرفدارها، تعریف داستان‌سرایی بلاک‌باستر و جای مناسبی که باید روی آن تمرکز کرد، هستند.»

در حال‌حاضر استودیوی ریسپاون در حال توسعه دنباله بازی Star Wars Jedi: Survivor است.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده