نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۵

بیش از یک میلیون نفر Tears of the Kingdom را به شکل غیر قانونی بازی کرده‌اند

پرونده تشکیل شده برای یکی از ابزار امولاتور نینتندو نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون کاربر، پیش از عرضه بازی Tears of the Kingdom اقدام به دانلود غیرقانونی این بازی کردند.

به‌تازگی پرونده حقوقی جدیدی علیه شرکت Tropic Haze، سازنده امولاتور نینتندو سوییچ Yuzu به ثبت رسیده است. یکی از مهم‌ترین اتهاماتی که در این پرونده مطرح شده، دانلود غیرقانونی بیش از یک میلیون نسخه از بازی Tears of the Kingdom با استفاده از سرویس Yuzu و پیش از عرضه‌ی قانونی بازی در ماه می ۲۰۲۳ است. همان‌طور که می‌دانیم، نینتندو این مسائل را به‌شدت جدی گرفته و پیگرد قانونی سختی را برای آن در نظر می‌گیرد.

به‌طور مثال در سال ۲۰۲۱ بود که این شرکت در پرونده قانونی مشابهی علیه یک پلتفرم میزان ROM پیروز شد و درنهایت ۲.۱ میلیون دلار غرامت از آن‌ها دریافت کرد. متئو استورمن، مالک سایت RomUniverse که فعالیت‌های آن به انتشار رام بازی‌های کلاسیک نینتندو اختصاص داشت، توسط دادگاه ایالتی کالیفرنیا به ازبین‌بردن دائمی کلیه‌ی بازی‌های غیرمجاز نینتندو و سایر محتوای متعلق به این برند شامل فیلم‌، کتاب‌ و موسیقی‌ محکوم شد.

علاوه‌براین چند گروه هکری زمانی‌که نینتندو سوییچ تازه عرضه شده بود، توانستند از خلاهای امنیتی موجود در سخت‌افزار این کنسول سوءاستفاده کنند و و به روش مهندسی معکوس دست به نصب کدهای غیرمجاز روی آن بزنند. نینتندو سرانجام پس از ماه‌ها کشمکش‎‌های حقوقی موفق شد تا از دادگاه حکم گری دبلیو باوزر، یکی از سردسته‌های گروه هکری Team-Xecuter را دریافت کند و این شخص را به ۴۰ ماه زندان محکوم کند.

امولاتور Yuzu

در متن این شکایت که به‌تازگی در دسترس عموم قرار گرفته است می‌خوانیم: « Yuzuبه صورت مجازی امکان رمزگشایی غیرقانونی و تجربه‌ی بازی‌های نینتندو سوییچ را در اختیار هر کاربری از سراسر جهان قرار می‌دهد که شامل بازی‌های نسل فعلی و شماری از محبوب‌ترین بازی‌های این پلتفرم می‌شود. این اقدامات بدون پرداخت هیچ پولی برای کنسول نینتندو یا برای خرید این بازی‌ها صورت گرفته است.»

در میان این اتهامات، ادعای فراهم کردن امکان دانلود یک میلیون نسخه از بازی Tears of the Kingdom مطرح شده است که نینتندو ازطریق آن به‌دنبال دریافت حداقل ۱۵۰ هزار دلار غرامت از توسعه‌دهندگان ابزار Yuzu است. این گزارش که اولین‌بار از سوی استفان توتیلو در توییتر منتشر شده است، نشان می‌دهد که نینتندو درنهایت به‌دنبال توقف کامل فعالیت‌های این امولاتور و حذف مؤثر هرگونه ریسک دانلود غیرقانونی بازی‌ها با استفاده از سیستم این سرویس در آینده است.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع insider-gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده