// جمعه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۵

فیل اسپنسر به عرضه بازی‌های پلی استیشن و نینتندو روی ایکس باکس علاقه‌مند است

رئیس ایکس باکس به عرضه آثار پلی استیشن و نینتندو روی این پلتفرم علاقه دارد، اما درعین‌حال چنین انتظاری از رقیبانش ندارد.

به‌تازگی فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس با Game File، رسانه استفن توتیلو درباره برنامه‌های اخیر مایکروسافت مصاحبه‌ای داشته است. او توضیح داد برنامه آن‌ها برای عرضه چهار بازی ایکس باکس روی دیگر کنسول‌ها برای این نبود تا رقبا هم وادار به پیروی از چنین برنامه‌ای شوند: «این برای من مثل یک سیستم مبادله نیست. ما این کار را برای منافع تجاری ایکس باکس انجام دادیم.»

البته او از انتشار آثار دیگر پلتفرم‌ها روی ایکس باکس استقبال می‌کند و اشاره کرد این اقدام به‌ویژه برای آثار چندنفره مناسب است؛ زیرا داشتن یک جامعه آنلاین بزرگ برای بقای بازی مهم است. اسپنسر گفت: «وقتی به بازی‌ای مثل Helldivers 2 نگاه می‌کنم که بازی عالی‌ای است و به تیم سازنده آن برای پلی استیشن و پی‌سی تبریک می‌گویم، درک نمی‌کنم عدم عرضه آن روی ایکس باکس چه نفعی برای صنعت [ویدیوگیم] دارد. اگر با خود روراست نباشید، می‌توانید بگویید به‌گونه‌ای برای کسی مناسب بود.»

اما او این انحصاری بودن را درک می‌کند: «البته متوجه‌اش هستم. در بازی کنسولی میراثی وجود دارد که با عدم عرضه آثار روی دیگر پلتفرم‌ها از آن سود خواهیم برد. ما هم چنین کاری را انجام می‌دهیم». سپس رئیس ایکس باکس به این اشاره کرد هل‌دایورز ۲ که همزمان روی پلی استیشن و پی‌سی عرضه شد عملکرد مناسبی روی کامپیوتر داشته است: «من می‌گویم عرضه آثار بیشتر روی پلتفرم‌های بیشتر و در دسترس قرار دادن آن برای افراد بیشتر بخش مناسبی از تجارت بازی است.»

کاراکتر بازی Helldivers 2

این هفته هیروکی توتوکی، رئیس آینده پلی استیشن گفته بود می‌خواهد در درآمدزایی بخش گیمینگ این شرکت تهاجمی‌تر باشد که ازطریق تمرکز بیشتر روی عرضه آثار فرست-پارتی روی پی‌سی شدنی است. او در جلسه با سهام‌داران گفت احساس می‌کند عرضه مولتی-پلتفرم آثار فرست‌پارتی برنامه آینده سازنده پلی استیشن خواهد بود؛ هرچند او بعدا شفاف‌سازی کرد منظور او تنها عرضه روی کامپیوتر است.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده