نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۱

زمان احتمالی عرضه بازی Call of Duty جدید مشخص شد

براساس گزارش‌های منتشر شده، بازی بعدی Call of Duty که احتمالا دنباله‌ای برای مجموعه Black Ops است، در پاییز ۱۴۰۳ عرضه می‌شود.

پیش از برگزاری پادکست رسمی ایکس باکس که قرار است امشب و با محوریت برنامه‌های آینده‌ی بخش گیمینگ مایکروسافت برگزار شود، جلسه مجازی کارکنان این تیم در تاریخ ۶ فوریه برگزار شده است. وبسایت Inverse به نقل از منابع خود تأیید کرده است که فیل اسپنسر، مدیر بخش گیمینگ مایکروسافت و سارا باند، مدیر ایکس باکس نیز در این نشست حضور پیدا کردند. ظاهرا اسپنسر در این جلسه اعلام کرده است که انتظار می‌رود نسخه جدید بازی‌های Call of Duty در ماه اکتبر امسال (مهر یا آبان ۱۴۰۳) به بازار عرضه شود.

به‌نظر می‌رسد که فیل اسپنسر در میان صحبت‌های خود عملا «سخت‌افزار نسل آینده» ایکس باکس را نیز تأیید کرده است. سارا باند یک بار دیگر بحث استراتژی چند دستگاهی مایکروسافت تحت عنوان «هر نمایشگری می‌تواند یک ایکس باکس باشد» را مطرح کرده است و ممکن است این همان جایی باشد که اسپنسر به کارکنان خود اطمینان داده است که هیچ برنامه‌ای برای توقف ساخت کنسول‌های ایکس باکس وجود ندارد.

در مورد بازی بعدی مجموعه Call of Duty که اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ شایعات مربوط‌به آن مطرح شده بود نیز به‌نظر می‌رسد که یک دنباله جدید از سری بلک آپس توسط استودیوی تری‌آرک در دست ساخت است که دوره زمانی آن به جنگ خلیج فارس مربوط می‌شود. ظاهراً داستان کمپین بازی بیشتر روی مأموریت‌های CIA و هدف آن برای کشف اطلاعاتی حساس درباره این درگیری تمرکز دارد.

تصویر هوش مصنوعی از جنگ خلیج فارس در Call of Duty: Black Ops Gulf War

علاوه‌بر‌این، پیش از این تام هندرسون از رسانه اینسایدر گیمینگ نیز جزئیات بیشتری در رابطه با بخش داستانی بازی Call of Duty 2024 به اشتراک گذاشته بود که براین‌اساس Call of Duty: Black Ops Gulf War قرار است یک کمپین کاملا جهان-باز را ارائه دهد. اگرچه بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 که در سال گذشته منتشر شد، شامل مأموریت‌ها و بخش زامبی‌ای می‌شد که تا حدودی جهان-باز بودند.

اما هندرسون ادعا می‌کند که کمپین Call of Duty: Black Ops Gulf War به‌جای استفاده از محتوای نسخه‌های قبلی، از ابتدا به‌شکل جهان-باز طراحی و ساخته شده است. علاوه‌براین، ادعا شده است که کمپین این بازی با وجود داشتن ساختار جهان-باز، شامل مأموریت‌های خطی نیز می‌شود. گفته شده است که راسل آدلر، مأموریت سیا که نقش کلیدی‌ در بازی Call of Duty: Black Ops Cold War داشت، در این اثر بازخواهد گشت.

جالب اینجا است که هندرسون می‌گوید سازندگان با کمپین جهان-باز Call of Duty: Black Ops Gulf War قصد ندارد که تنها یک آزمایش را انجام دهند، بلکه احتمالا نسخه‌های بعدی این مجموعه نیز به‌شکل جهان-باز طراحی خواهند شد.

Call of Duty: Black Ops Gulf War احتمالا برای پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.

درنهایت نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده