نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۰

بازی Assassin’s Creed Nexus VR فروش ناامیدکننده‌ای داشت

ایو گیلموت، مدیرعامل یوبیسافت اعلام کرد که بازی Assassin’s Creed Nexus VR در زمینه فروش مطابق انتظار آن‌ها ظاهر نشده است.

ایو گیلموت، یکی از بنیان‌گذارها و مدیرعامل یوبیسافت در جدیدترین نشست مالی شرکت فروش بازی Assassin’s Creed Nexus VR را ناامیدکننده توصیف کرد و اظهار داشت که این ناشر فعلا سرمایه‌گذاری زیادی روی بازی‌های واقعیت مجازی انجام نخواهد داد.

در جلسه پرسش‌و‌پاسخ گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۴ یکی از افراد حاضر درباره ظهور فرمت‌های واقعیت مجازی جدید مانند متا کوئست ۳ و اپل ویژن پرو و برنامه آینده یوبیسافت برای ساخت بازی‌های واقعیت مجازی بیشتر سؤال پرسید. ایو گیلموت در پاسخ اعلام کرد که یوبیسافت فعلا تمایلی ندارد تا منابع زیادی را به واقعیت مجازی اختصاص دهد؛ زیرا فروش بازی Assassin’s Creed Nexus VR مطابق انتظار آن‌ها نبوده است. او در این رابطه گفت: «ما از آنچه توانستیم در پلتفرم واقعیت مجازی با Assassin’s Creed به‌دست آوریم، کمی ناامید شدیم.»

ایو گیلموت در ادامه اضافه کرد: «عملکرد بازی خوب بود و همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد، اما ما فکر می‌کردیم که فروش بیشتری خواهد داشت. بنابراین درحال‌حاضر سرمایه‌گذاری خود را روی واقعیت مجازی افزایش نمی‌دهیم؛ زیرا وضعیت باید بهتر شود. از آنچه اپل ارائه کرده است، بسیار تحت تأثیر قرار گرفته‌ایم و فکر می‌کنیم محصول آن‌ها سخت‌افزار فوق‌العاده‌ای است، اما ما همچنان به این تجارت واقعیت مجازی به‌عنوان چیزی نگاه می‌کنیم که باید آن را تحت نظر داشته باشیم، اما سرمایه‌گذاری زیادی روی ان انجام ندهیم تا زمانی‌که به اندازه کافی رشد کند.»

بازی Assassin’s Creed Nexus VR در ماه نوامبر ۲۰۲۳ برای هدست واقعیت مجازی متا کوئست منتشر شد و به بازیکن‌ها این امکان را می‌داد تا در نقش سه شخصیت محبوب نسخه‌های گذشته این مجموعه یعنی اتزیو، کاساندرا و کانر بازی را تجربه کنند. یوبیسافت در نظر داشت تا بازی Splinter Cell VR را هم به‌طور انحصاری برای متا کوئست منتشر کند، اما درنهایت توسعه این اثر لغو شد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده