نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۰

گیمرهای آمریکایی هزینه سرسام‌آوری در سال ۲۰۲۳ برای بازی‌های ویدیویی کرده‌اند

بازیکن‌های ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ میلیاردها دلار را صرف تجربه بازی‌های ویدئویی کرده‌اند.

باتوجه‌به گزارش مشترکی که اخیرا توسط انجمن سرگرمی‌های نرم‌افزاری (Entertainment Software Association) و رسانه تحلیلی Circana منتشر شد، هزینه‌های مصرف‌کنندگان بازی‌های ویدیویی ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۷.۲ میلیارد دلار بوده است که نسبت‌به سال گذشته افزایش یک میلیارد دلاری را نشان می‌دهد. آمار هزینه‌ بازیکن‌ها را می‌توان به‌صورت ۴۸ میلیارد دلار برای محتوای بازی‌های ویدئویی، ۶.۶ میلیارد دلار برای سخت‌افزار و ۲.۶ میلیارد دلار برای لوازم جانبی تقسیم کرد.

علاوه‌براین گزارش اخیر نشان می‌دهد هزینه بازیکن‌ها برای دانلود دیجیتالی نسبت‌به سال ۲۰۲۲ با رشد ۱۳ درصدی همراه بوده است. استنلی پیر لوئیس، رئیس ESA در بیانیه‌ای تحلیلی توضیح داد:

«این آمار موقعیت صنعت بازی‌های ویدیویی را به‌عنوان موتور رشد اقتصاد ایالات متحده تقویت می‌کند. زمانی‌که این آمار را با این واقعیت که تقریبا ۲/۳ آمریکایی‌ها به‌طور منظم بازی‌های ویدیویی را تجربه می‌کنند ترکیب کنیم، شاهد تاثیر آن روی جمعیت‌شناسی و پیشینه‌های اقتصادی هستیم و می‌توانیم صنعت بازی‌های ویدیویی را به‌عنوان محرکی اقتصادی و خلاق که نفوذ فرهنگی گسترده‌ای دارد تایید کنیم.»

در گزارش اخیر آمار مربوط‌به تمام بخش‌های صنعت بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده گردآوری شده است و تمام محتوا ازجمله نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی بازی‌ها، بسته‌های الحاقی، پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، هزینه اشتراک سرویس‌ها، سخت‌افزار و تجهیزات جانبی که بازیکن برای آن‌ها هزینه می‌کنند را شامل می‌شود. در این گزارش می‌بینیم Hogwarts Legacy پرفروش‌ترین بازی  آمریکا در سال ۲۰۲۳ بوده است و پس از آن بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 قرار دارد. همچنین در بازار موبایل دو بازی Monopoly GO و Candy Crush Saga در صدر جدول قرار دارند.


منبع Insider-Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده