نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۸

فروش نینتندو سوییچ از ۱۳۹ میلیون واحد عبور کرد

شرکت نینتندو در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۳، موفق به فروش ۶/۹ میلیون واحد نینتندو سوییچ شد تا فروش کلی این کنسول به ۱۳۹/۳۶ میلیون نسخه برسد.

نینتندو در آخرین گزارش مالی خود که مربوط‌به سه ماه پایانی سال ۲۰۲۳ است، جدیدترین آمار فروش کنسول نینتندو سوییچ را اعلام کرد. طبق گفته این شرکت، تا‌کنون به‌طور دقیق ۱۳۹/۳۶ میلیون واحد از این کنسول پرطرفدار در سراسر جهان فروخته شده است که فاصله کمی تا رقم ۱۴۰ میلیون واحد دارد. پیش از این آخرین آمار مربوط‌به فروش این کنسول مربوط‌به سه ماه سوم سال ۲۰۲۳ بود که نینتندو اعلام کرده بود ۱۳۲/۴۶ میلیون واحد نینتندو سوییچ فروخته است.

درکنار آمار فروش سخت‌افزار، نینتندو اعلام کرد که درحال‌حاضر بیشتر از ۱/۲ میلیارد نسخه نرم‌افزار را برای این پلتفرم فروخته است. در مقایسه با نیم سال اول سال ۲۰۲۳، در نیمه دوم این سال فروش کنسول فروش این کنسول ۷/۸ درصد و فروش نرم‌افزار آن ۴/۷ درصد کاهش پیدا کرده است که البته باتوجه‌به اینکه این دستگاه در سال‌های آخر عمر خود قرار دارد و باید به‌زودی شاهد رونمایی از جایگزین آن باشیم، این موضوع طبیعی به‌نظر می‌رسد.

اگرچه آمارها از کاهش فروش سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای نینتندو حکایت داشتند، اما سود خالص این شرکت ژاپنی به‌لطف عملکرد قوی سه ماه سوم سال ۲۰۲۳ مقدار ۱۷/۹ افزایش داشته است. نینتندو پیش‌بینی کرده است که بتواند به‌زودی ۱۵/۵ میلیون واحد نینتندو سوییچ و ۱۹۰ میلیون واحد نرم‌افزار آن را به فروش برساند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده