نویسنده: عرفان بدری
// سه شنبه, ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۵

رئیس جدید بلیزارد معرفی شد

یوهانا فریس، مدیر اجرایی سابق مجموعه بازی‌های Call of Duty به‌عنوان رئیس جدید بلیزارد و جانشین مایک ایبارا معرفی شد.

هفته گذشته، شرکت مایکروسافت رسما اعلام کرد که قصد دارد ۱۹۰۰ کارمند بخش گیمینگ خود را اخراج کند که بیشترشان از شرکت اکتیویژن بلیزارد و تعدادی از بتسدا و دیگر استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس هستند. علاوه‌براین تأیید شد که مایک ایبارا، رئیس بلیزارد و آلن ادهام، مدیر ارشد طراحی بلیزارد نیز این شرکت را ترک خواهند کرد. توسعه بازی بقامحور جدید بلیزارد هم لغو شد که با اسم رمز Odyssey شناخته می‌شد و از سال ۲۰۱۶ در حال ساخت بود.

اکنون در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که جانشین مایک یبارا و رئیس جدید شرکت بلیزارد مشخص شد. بلیزارد به کارمندهای خود اعلام کرد که یوهانا فریس رسما ریاست این شرکت را برعهده گرفته است. فریس نزدیک به ۱۲ سال در سمت‌های مختلف در لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL) مشغول به کار بود و سپس در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان رئیس بخش ورزش‌های الکترونیکی Call of Duty به شرکت اکتیویژن پیوست و در آوریل ۲۰۲۱ نیز مدیر اجرایی این مجموعه بازی شد.

یوهانا فریس این موضوع را در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) تأیید کرد و از علاقه خود به یوگا، بازی Diablo 4، مجموعه بازی‌های Call of Duty و بازی Baldur’s Gate 3 صحبت کرد که درکنار کار به آن‌ها می‌پردازد. او همچنین به کاربران گفت که نظرهای آن‌ها را خواهد شنید و در جریان آن‌ها خواهد بود. فارغ از این موارد، یوهانا فریس یادداشتی را به اشتراک گذاشت که برای کارمندهای شرکت بلیزارد فرستاده بود.

فریس در این یادداشت اعلام کرد که از تاریخ ۵ فوریه (۱۶ بهمن) کار خود را به‌عنوان رئیس جدید بلیزارد آغاز خواهد کرد و پیوستن به این شرکت مایه افتخارش است. او از ناراحتی خود به‌خاطر اخراج اخیر کارمندهای شرکت اکتیویژن بلیزارد نیز صحبت کرد. یوهانا فریس همچنین گفت که هر کاری را که در توانش باشد، برای کمک به بلیزارد انجام می‌دهد و نسبت‌به توانایی‌های تیم خود برای خدمت به جامعه کاربری فعلی و آینده این شرکت خوش‌بین است.

درحال‌حاضر از آینده کاری مایک ایبارا اطلاعاتی در دست نیست و نمی‌دانیم که آیا او قصد دارد پس از حدود ۲۴ سال فعالیت در صنعت بازی‌های ویدیویی بازنشسته شود یا اینکه به شرکت جدیدی می‌پیوندد.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده