// دوشنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۳

بازی جدید کنسول نینتندو NES‌ پس از ۳۰ سال در راه است

با گذشت ۳۰ سال از توقف تولید کنسول NES، استودیو Mega Cat اعلام کرد که بازی جدیدی را روی این کنسول عرضه خواهد کرد.

دستگاه سرگرمی نینتندو یا NES یکی از کنسول‌های خاطره‌انگیز برای بسیاری از گیمر‌ها محسوب می‌شود. NES که در سال ۱۹۸۳ عرضه شد پس از ۱۲ سال با فروش ۶۱ میلیون واحد درنهایت تولید آن متوقف شد؛ اکنون با گذشت ۳۰ سال از این اتفاق، یک سازنده در حال توسعه بازی جدید خود برای NES و Game Boy‌ است.

ساخت چنین بازی‌هایی چندان عجیب نیست؛ چراکه پیش‌تر استودیو Retro Room Games بازی جدیدی را روی کنسول ۳۵ ساله Game Boy عرضه کرد. در میان کاربران صنعت بازی‌های ویدیویی علاقه شدیدی برای بازگشت به آثار قدیمی‌تر وجود دارد و میلیون‌ها بازیکن دوست‌ دارند تا بتوانند بازی‌های دوران کودکی خود را دوباره تجربه کنند. این علاقه تا جایی ادامه دارد که در عصر حاضر نیز همچنان کنسول‌ها و کامپیوترها از دهه ۸۰ تا به‌امروز در میز تلویزیون‌های قدیمی وجود دارند و از آن‌ها استفاده می‌شود.

به‌تازگی استودیو Mega Cat در شبکه‌های مجازی از فاصله کم کمپین کیک‌استارتر تا فراهم‌کردن بودجه بازی Flap Happy خبر داد. این اثر که با‌عنوان «اولین بازی ۸-بیتی مرغی در سبک روگ‌لایگ و پلتفرمر» تبلیغ می‌شود شامل موانع، جمع‌آوری آیتم‌ها، دشمنان برای اجتناب کردن از آن‌ها، بیش از ۹۰۰ مرحله و چندین شخصیت پرنده قابل‌بازی می‌شود. در تبلیغات بازی فلپ هپی داستان بازی این‌چنین نقل می‌شود:

«این تویی فلپی کوچک، مشغول زندگی کردن به‌عنوان یک مرغ هستی، اما ناگهان بیهوش شدی و در یک سیاه‌چال پر از گوله‌های آتش، نیزه‌ها و خطرهای متفاوت بیدار شدی!»

بازی Flap Happy را می‌توان در حال حاضر روی کامپیوتر تجربه کرد، اما استودیو مگا کت قصد دارد تا این اثر روی دستگاه NES اجرا شود.


منبع InsiderGaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده