// شنبه, ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۴۷

اپل امکان اجرای استریم بازی ها روی آیفون را فراهم کرد

بالاخره اپل امکان استریم بازی‌ها روی سیستم‌عامل iOS را فراهم خواهد کرد.

بالاخره شرکت اپل تصمیم گرفته است امکان دسترسی سرویس‌های استریم روی iOS را فراهم کند. سازنده آیفون در یک کنفرانس خبری گفت: «اپل گزینه‌های جدیدی برای تجربیات درون‌برنامه‌ای به کاربران در سراسر جهان ارائه خواهد کرد که شامل استریم بازی‌ها و نرم‌افزارهای کوچک است. سازندگان اکنون می‌توانند یک نرم‌افزار واحد با قابلیت استریم تمامی بازی‌های کاتالوگ خود ثبت کنند».

قبلا اپل درخواست کرده بود که سازندگان برای هر اثر در سرویس استریم بازی‌ها یک برنامه جداگانه ثبت کنند تا بدین شکل بتواند هر بازی را بررسی کند. همین باعث ایجاد مشکلاتی برای سرویس GeForce NOW انویدیا، مایکروسافت ایکس‌کلاد و سرویس تعطیل‌شده گوگل استیدیا روی iOS شده بود. البته روزنه‌هایی برای فرار از این مشکلات پیدا شد. جی‌فورس ناو ازطریق مرورگر سافاری در دسترس بود و فورتنایت هم ازطریق کلاد قابل تجربه است؛ هرچند این کارکرد با نحوه عملکرد یک نرم‌افزار رسمی متفاوت است.

چند روز پیش سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تصمیم گرفت تحقیقات درباره توزیع خدمات سرویس‌های کلاد گیمینگ ازطریق فروشگاه‌های اپلیکیشن دستگاه‌های موبایل را دوباره شروع کند. در تحقیقات اولیه در سال ۲۰۲۲ این سازمان ابراز نگرانی کرده بود که غول فناوری آمریکایی به چند دلیل انگیزه‌ای برای متوقف کردن سرویس‌های استریم بازی روی iOS دارد. برای مثال سرویس‌های استریم می‌توانند روشی جایگزین برای کشف بازی روی اپ استور ارائه دهند.

همچنین اگر این استریم‌ها بسیار محبوب شوند، اهمیت خرید جدیدترین موبایل‌ها با بهترین سخت‌افزار برای تجربه بازی‌ها کمتر خواهد شد. بازی Fortnite قرار است امسال در اروپا به iOS بازگردد که این اتفاق به‌لطف قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا میسر شده است. اکنون این بازی به‌جای اپ استور ازطریق فروشگاه اپیک عرضه خواهد شد.


منبع Wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده