نویسنده: میلاد فاطمی
// جمعه, ۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۷

زمان عرضه نینتندو سوییچ 2 لو رفت

براساس گزارش بلومبرگ، به‌نظر می‌رسد نینتندو امسال بالاخره کنسول نینتندو سوییچ 2 را با یک صفحه‌نمایش هشت اینچی روانه بازار خواهد کرد.

سال ۲۰۱۷ بود که نینتندو کنسول سوییچ را عرضه کرد و این کنسول توانست عملکردی فوق‌العاده داشته باشد و اکنون شایعات عرضه نسخه دوم نینتندو سوییچ شنیده می‌شود. حالا در جدیدترین اخبار بازی، به‌تازگی رسانه خبری بلومبرگ به نقل از یکی از افشاگران این حوزه به‌نام هیروشی هایاسه اعلام کرد که به احتمال زیاد شاهد عرضه نینتندو سوییچ 2 با یک صفحه‌نمایش هشت اینچی در سال ۲۰۲۴ خواهیم بود.

البته نکته مهم این است که تا امروز سران نینتندو همچنان درمورد کنسول جدید خود سیاست سکوت را در پیش گرفته‌اند، اما شایعات پیرامون نینتندو سوییچ 2 روزبه‌روز زیادتر می‌شود. این موضوع تا جایی پیش رفته است که حتی شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی ژاپنی مثل Koei Tecmo، کپکام و Spike Chunsoft ابراز هیجان زیادی کرده‌اند.

طبق گزارش‌های منتشر شده به‌نظر می‌رسد نینتندو در گیمزکام ۲۰۲۳ برای اولین‌بار پشت درهای بسته برای بازی‌سازها و ناشران کنسول نینتندو سوییچ 2 را به نمایش گذاشته است. این موضوع زمانی رنگ واقعیت به خود می‌گیرد که حرف‌وحدیث‌هایی درخصوص توانایی این کنسول در اجرای بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و بازی The Matrix Awakens با موتور بازی‌سازی آنریل انجین 5 شنیده می‌شود.

لینک در حال دویدن زیر آفتاب و ابرهای آسمان در دنباله بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild نینتندو

درخصوص مشخصات سخت‌افزاری کنسول نینتندو سوییچ 2 همچنان بحث و اختلاف نظر زیادی وجود دارد. گروهی اعتقاد دارند که این کنسول از یک تراشه پنج نانومتری استفاده می‌کند، گروهی دیگر اما تراشه هشت نانومتری سامسونگ را تراشه کنسول نینتندو سوییچ 2 می‌دانند. نسل دوم سوییچ به اعتقاد بسیاری برپایه NVIDIA Tegra 239 که یک نسخه ویژه از T234 به حساب می‌آید، خواهد بود. چنانچه این موضوع صحت داشته باشد کنسول نینتندو سوییچ 2 از ویژگی‌هایی مثل NVIDIA DLSS و ری تریسینگ پشتیبانی خواهد کرد.

البته این شایعات و حرف‌وحدیث‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ چراکه یکی دیگر از افشاکنندگان مطرح حوزه صنعت بازی‌های ویدیویی اعتقاد دارد کنسول نینتندو سوییچ 2 عملکردی مشابه کنسول ایکس باکس سری اس را خواهد داشت و بازی‌ها را با رزولوشن 1080p و پشتیبانی از ری تریسینگ اجرا خواهد کرد. از‌طرفی دیگر شایعاتی از تلاش نینتندو برای بهره‌گیری از قابلیت HDR روی کنسول نینتندو سوییچ 2 حکایت دارند.

حالا باید منتظر ماند و دید چه زمانی بالاخره سران نینتندو به‌صورت رسمی از کنسول نینتندو سوییچ 2 رونمایی خواهند کرد. لطفا شما هم نظرات و پیش‌بینی‌های خود در مورد این کنسول را با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.


منبع wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده