// پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۵

آهنگساز زلدا و ماریو مورد تقدیر قرار خواهد گرفت

در ۲۷مین جوایز دایس، کوجی کوندو، آهنگساز نینتندو به تالار مشاهیر آکادمی علوم و هنرهای تعاملی (AIAS) راه خواهد یافت.

اخیرا اعلام شده است در ۲۷مین دوره جوایز دایس نام کوجی کوندو، آهنگساز و کارگردان صدای نینتندو به تالار مشاهیر آکادمی علوم و هنرهای تعاملی (AIAS) اضافه خواهد شد. کوندو در آوریل ۱۹۸۴ به نینتندو پیوسته بود و روی مجموعه‌هایی نظیر سوپر ماریو، Legend of Zelda و استار فاکس کار کرده است. او مسئول طراحی صدا، موسیقی و جلوه‌های صوتی نسخه‌های NES سوپر ماریو براس و افسانه زلدا است.

از آن زمان کوندو در روند توسعه بازی‌های افسانه‌ای زیادی شامل The Legend of Zelda: Ocarina of Time، سوپر ماریو سان‌شاین، New Super Mario Bros، سوپر ماریو گلکسی، The Legend of Zelda: Skyward Sword، سوپر ماریو براس واندر و Super Mario 3D World دخیل بوده است. کوندو اکنون افسر ارشد بخش برنامه‌ریزی و توسعه سرگرمی نینتندو است و اولین موسیقی‌سازی است که به AIAS راه خواهد یافت.

اولین فردی که به تالار مشاهیر این آکادمی اضافه شد، شیگرو میاموتو از نینتندو در سال ۱۹۹۸ بود و تیم شیفر از استودیو دابل فاین آخرین فردی بوده که به این تالار اضافه شده است. کوندو در جوایز دایس در روز ۲۶ بهمن (۱۵ فوریه) در لاس وگاس مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

لوگوی جوایز دایس

او درباره این افتخار گفت: «من عمیقا سپاسگزارم که توسط دایس برای این جایزه مهم انتخاب شدم. شناخته شدن به این شکل (راهیابی به این تالار) افتخار بزرگی است و از این بابت بسیار مفتخرم. به‌لطف افراد بسیاری که مرا کمک کردند و پشتیبانی مشتریان و طرفداران ما، من خوش‌شانس بودم تا برای قرن‌ها دخیل توسعه موسیقی بازی‌ها باشم. از تمامی افرادی‌که به من کمک کردند و از من پشتیبانی به‌عمل آوردند، تشکر می‌کنم. به تلاش‌هایم در جنبه‌های صوتی و موسیقی توسعه ادامه خواهم داد تا امیدوارانه در سال‌های آتی تجربه بازی‌ها برای همه لذت‌بخش‌تر شود».

به‌تازگی AIAS نامزدهای جوایز دایس را اعلام کرده بود که درمجموع ۵۶ بازی در ۲۳ دسته‌بندی نامزد شدند. بازی Spider-Man 2 با ۹ نامزدی جلوتر از آثاری مثل الن ویک ۲ با ۸ نامزدی، بالدرز گیت ۳ با ۷ نامزدی و Cocoon با ۶ نامزدی پیشتاز نامزدی در بخش‌های مختلف جوایز دایس امسال است.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده