نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۷

زمان خاموشی سرورهای آنلاین بازی‌ های نینتندو 3DS و Wii U مشخص شد

شرکت نینتندو تاریخ غیرفعال شدن بازی‌های آنلاین دو پلتفرم 3DS و Wii U را مشخص کرد.

نینتندو در سال گذشته تایید کرد در اوایل آوریل ۲۰۲۴ قصد دارد سرویس بازی‌های آنلاین دو پلتفرم نینتندو 3DS و Wii U را به اتمام رساند. حال این شرکت در بیانیه جدیدی اعلام کرد تجربه آنلاین بازی‌های دو کنسول ذکر شده در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ (۸ آوریل ۲۰۲۴) غیرفعال خواهد شد. در بیانیه نینتندو آمده است: «از آوریل امسال تجربه آنلاین بازی‌ها و سایر قابلیت‌هایی که از سرویس ارتباطات آنلاین استفاده می‌کنند، روی نینتندو 3DS و نرم‌افزار Wii U به پایان می‌رسد. از حمایت مداوم شما از محصولات خود بسیار متشکریم.»

نینتندو در مارس ۲۰۲۳ فروشگاه‌های eShop این دو کنسول را تعطیل کرد اما بازیکن‌ها همچنان می‌توانستند به سرویس‌های آنلاین درون بازی‌ها ازجمله بخش‌های چندنفره و رده‌بندی دسترسی داشته باشند. حالا با پایان یافتن این فرصت در آوریل آینده، بازیکن‌ها فقط می‌توانند به‌صورت آفلاین به تجربه بازی‌ها روی 3DS و Wii U بپردازند.

نینتندو در ادامه توضیح داد پس از پایان سرویس‌های آنلاین، بازیکن‌ها استثنائا می‌توانند دو بازی Pokémon Bank و Poké Transporter را همچنان به‌صورت آنلاین تجربه کنند؛ چراکه این دو بازی هنوز پایگاه بازیکن‌ قابل‌توجهی دارند و بسیاری از مکانیسم‌های اصلی آن‌ها بر پایه سرویس‌های آنلاین کار می‌کند. نینتندو همچنین تاکید کرد بیانیه اخیرا تنها به عملکرد آنلاین درون بازی‌ها مربوط می‌شود و بازیکن‌ها تا آینده‌ای قابل‌پیش‌بینی همچنان می‌توانند بازی‌ها، به‌روزرسانی‌ها و بسته‌های الحاقی خریداری شده را از فروشگاه نینتندو دریافت کنند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده