نویسنده: عرفان بدری
// جمعه, ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۵

پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۳ در آمریکا مشخص شد

بازی Hogwarts Legacy لقب پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۳ در آمریکا را به نام خود ثبت کرد و پیروزی بزرگی مقابل Call of Duty به‌دست آورد.

یک بازی نقش‌آفرینی جهان-باز از مجموعه هری پاتر همیشه موفق عمل می‌کند و همان‌طور که انتظار می‌رفت، بازی Hogwarts Legacy نیز به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کرده و سود زیادی را برای شرکت برادران وارنر به ارمغان آورده است. این محصول استودیو آوالانچ سافتور بیشتر از ۲۲ میلیون نسخه فروش داشت و نه‌تنها به پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۳ در انگلستان تبدیل شد، بلکه توانست این موفقیت را در آمریکا نیز تکرار کند.

این اطلاعات توسط شرکت سیرکانا (که قبلا با نام گروه NPD شناخته می‌شد) ارائه شده است. مت پیسکاتلا، تحلیل‌گر Circana در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که بازی Hogwarts Legacy پرفروش‌ترین بازی آمریکا در سال ۲۰۲۳ بوده است و بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 در رتبه دوم، بازی Madden NFL 24 در رتبه سوم، بازی Marvel’s Spider-Man 2 در رتبه چهارم و بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom در رتبه پنجم (بدون احتساب فروش دیجیتالی این اثر) فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ در آمریکا قرار دارند.

هاگوارتز لگسی در زمره سه اثری قرار می‌گیرد که در ۱.۵ دهه گذشته فروش بیشتری از یک بازی کال آو دیوتی در آمریکا داشته است. بازی‌های Call of Duty از سال ۲۰۰۹ به بعد همواره صدرنشین پرفروش‌ترین بازی‌ها در آمریکا می‌شوند، اما شرکت راک‌استار گیمز با انتشار بازی‌های Grand Theft Auto 5 و Red Dead Redemption 2 در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۸ توانست تا بر فروش بالای مجموعه بازی‌های Call of Duty غلبه کند و پیروز میدان شود.

بخش مولتی‌پلیر بازی Call of Duty: Modern Warfare 3

بازی Hogwarts Legacy در صدر جدول پرفروش‌ترین بازی‌های سال در پلتفرم پلی استیشن نیز قرار گرفت و بازی Marvel’s Spider-Man 2 و بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 نیز به‌ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را به‌دست آورند. بااین‌حال بازی کال آو دیوتی: مدرن وارفر ۳ در فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های سال در پلتفرم ایکس باکس صدرنشین بود و هاگوارتز لگسی و Madden NFL 24 نیز رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom و بازی Super Mario Bros. Wonder نیز رتبه اول و دوم پرفروش‌ترین بازی‌های نینتندو سوییچ را کسب کردند و رتبه پنجم به هاگوارتز لگسی رسید. درعین‌حال چند محصول جدید مثل بازی Diablo 4، بازی Mortal Kombat 1، بازی Star Wars Jedi: Survivor، بازی EA Sports FC 24، بازی Starfield و بازی Resident Evil 4 نیز به فهرست ۲۰ بازی پرفروش سال اضافه شدند.

پرفروش‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۳ در آمریکا

  1. Hogwarts Legacy
  2. Call of Duty: Modern Warfare 3
  3. Madden NFL 24
  4. Marvel’s Spider-Man 2
  5. The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
  6. Diablo 4
  7. Call of Duty: Modern Warfare 2
  8. Mortal Kombat 1
  9. Star Wars Jedi: Survivor
  10. EA Sports FC 24


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده