نویسنده: عرفان بدری
// پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۵۵

استیم رکورد تعداد عرضه بازی در سال ۲۰۲۳ را شکست

طبق آمار منتشر شده، در سال ۲۰۲۳ بیشتر از ۱۴ هزار بازی مختلف در استیم منتشر شده‌اند که این رکورد بزرگی برای فروشگاه دیجیتالی بزرگ شرکت ولو است.

اخیرا وب‌سایت SteamDB که روی تجزیه و تحلیل فروشگاه دیجیتالی استیم تمرکز دارد، آماری از عملکرد آن در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است. براساس این آمار، در سال ۲۰۲۳ تعداد ۱۴۵۳۵ بازی مختلف در استیم منتشر شده‌اند که این رقم نسبت به سال ۲۰۲۲، تقریبا دو هزار عدد افزایش پیدا کرده است. همچنین طبق اعلام شرکت سیرکانا که به تحلیل بازار می‌پردازد، در سال ۲۰۲۳ تعداد ۲۳۶۰ بازی روی کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده‌اند. پلتفرم هیبریدی نینتندو با بیشتر از ۱۲ هزار بازی کمتر، نزدیکترین رقیب به استیم است.

استیم در حالی به این رکورد می‌رسد که در سال ۲۰۱۹ تعداد ۸۱۳۴ بازی در آن منتشر شده بود، اما حالا طی چهار سال توانسته است تا میزان محصولات جدید خود را بیشتر از ۶ هزار عدد افزایش دهد. همچنین به‌نظر نمی‌رسد که با این رکوردشکنی، تعداد بازی‌های منتشر شده در استیم کاهش پیدا کند، زیرا تا به الان که فقط چند روز از شروع سال ۲۰۲۴ می‌گذرد، ۸۰ بازی در این فروشگاه دیجیتالی منتشر شده‌اند و اگر سایر روزهای سال نیز به همین شکل پیش برود، استیم می‌تواند در سال ۲۰۲۴ میزبان بیش از ۲۹ هزار بازی جدید شود.

البته باید این نکته را در نظر گرفت که بخشی از این محصولات جدید را ابزارهای توسعه بازی تشکیل می‌دهند. علاوه‌بر‌این، تعداد بسیار زیادی از این بازی‌های جدید، محصولات بی‌کیفیتی هستند که در چند سال اخیر تعدادشان بسیار بالا رفته و این موضوع باعث شکایت عده زیادی از بازیکن‌ها شده است. این بازیکن‌ها شرکت ولو را به‌خاطر مدیریت ضعیف در کیفیت‌سنجی محصولات به باد انتقاد گرفته‌اند و می‌خواهند تا جلوی انتشار این آثار در استیم گرفته شود.

حتی عده زیادی نسبت به عملکرد نینتندو نیز شکایت داشتند و معتقد بودند که تعداد زیادی از بازی‌های منتشر شده روی نینتندو سوییچ، کیفیت کافی را نداشتند و نباید به این پلتفرم راه پیدا می‌کردند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده