نویسنده: حسن اکرامی
// یکشنبه, ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۰

سازنده اورواچ ۲ انتظار واکنش منفی کاربرهای استیم را داشت

به‌نظر می‌رسد که سازنده Overwatch 2 انتظار بمباران بازی با نقدهای منفی کاربران استیم را داشته است.

شرکت بلیزارد در سال جاری بازی اورواچ ۲ را روی استیم عرضه کرد تا کاربران این فروشگاه برای اولین‌بار بتوانند یک نسخه از این مجموعه را تجربه کنند. بااین‌حال عرضه این بازی محبوب با استقبال گرم کاربران استیم مواجه نشد و در ادامه جای تعجبی نداشت که آن را با بازخوردهای منفی و انتقادهای مختلف بمباران کنند. حال معلوم شد که توسعه‌دهنده Overwatch 2 انتظار چنین اتفاقی را داشته است.

اندی بلفورد، مدیر سابق جامعه مخاطبان اورواچ گفت که سازنده‌ها از مدیران بلیزارد خواستند تا در مورد موج عظیم انتقادهای منفی استیم چاره‌اندیشی کنند، اما مدیریت به این موضوع توجهی نکرد. به‌گفته بلفورد، بابی کوتیک که در آن زمان مدیرعامل بلیزارد بود، شخصا دستور داد به نگرانی‌های تیم توسعه اورواچ ۲ توجهی نشود.

اندی بلفورد در این‌باره می‌گوید: «زمانی‌که ما برای عرضه اورواچ ۲ روی استیم برنامه‌ریزی کردیم، تیم تحت مدیریت من بارها به مدیریت بلیزارد در مورد احتمال بمباران بازی یا واکنش‌های منفی هشدار داد. ما از آن‌ها خواستیم برای پیش‌بینی بهتر خواسته کاربران استیم و بررسی انتظار آن‌ها به منابع و اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کنیم، اما مدیریت همه درخواست‌ها و نگرانی‌های ما را قاطعانه رد کرد.»

نبردهای هیجان‌انگیز در بازی Overwatch 2

مدیر انجمن سابق اورواچ در ادامه توضیح داد که تمام تلاش خود را کرده است تا سازندگان اورواچ ۲ را از بمباران نقدها و بازخوردهای منفی یا پیام‌های تحریک‌آمیز و آزاردهنده دور نگه دارد، اما درنهایت این تصمیم بابی کوتیک بوده است تا بازی را بدون هیچ پشتیبانی بیشتر از سازنده‌ها و سیاست مقابله‌ای روی استیم منتشر کند. به‌گفته بلفورد، این تنها یکی از اتفاق‌های رایج شرکت بلیزارد در زمان مدیریت بابی کوتیک بود و عواقب این تصمیم‌گیری‌های نادرست مدیریتی همیشه به کارمندهایی با کمترین دستمزد و بیشترین فعالیت آسیب می‌رساند.

بازی Overwatch 2 زمانی روی استیم عرضه شد که بازیکن‌های آن نسبت‌به کمپین داستانی تقلیل‌یافته و محتوای نه‌چندان جذاب PvE شکایت داشتند. به‌نظر می‌رسد انتخاب این زمان برای عرضه روی استیم یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌های تیم مدیریت بلیزارد بود و تیم انجمن اورواچ به‌خوبی از این پیامد آگاهی داشته است.

بابی کوتیک اخیرا اکتیویژن بلیزارد را پس از سال‌ها مدیریت جنجالی ترک کرد و جالب است که پس از خروج این فرد نه‌تنها توسعه‌دهنده‌ها به خاطرات خوب خود در زمان مدیریت او اشاره نکردند بلکه افرادی هستند که شروع به افشای سیاست‌های ترسناک و شیوه مدیریتی خاص او کرده‌اند.


منبع TheGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده