نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۵

قیمت بازی‌های نینتندو احتمالا با عرضه سوییچ ۲ افزایش می‌یابد

نینتندو ظاهرا قصد دارد با عرضه کنسول نینتندو سوییچ ۲ قیمت بازی‌های خود را افزایش دهد.

شرکت نینتندو هنوز به‌طور رسمی عرضه کنسول جدیدی را تأیید نکرده است، اما شایعات می‌گویند که این کنسول (که فعلا با نام نینتندو سوییچ ۲ بین همه شناخته می‌شود) سال ۲۰۲۴ روانه بازار می‌شود. به‌نظر می‌رسد که کنسول بعدی نینتندو طراحی مشابهی با اولین نسخه نینتندو سوییچ داشته باشد، اما از نظر سخت‌افزاری قدرتمندتر شود.

یکی از اتفاقات مهمی که با شروع نسل ۹ رخ داد، افزایش قیمت بازی‌های ویدیویی بود. تا پیش از این معمولا بازی‌ها با قیمت ۶۰ دلار به فروش می‌رسیدند، اما بسیاری از ناشرها با افزایش تورم و هزینه تولید بازی‌ها تصمیم گرفتند تا آثار خود را با قیمت ۷۰ دلار برای کنسول‌های این نسل منتشر کنند. البته تعدادی از ناشرها هنوز بازی‌های خود را با همان قیمت قبلی تقدیم طرفدارها می‌کنند. نینتندو نیز تا مدتی پیش تمام بازی‌هایش را با قیمت ۶۰ دلار منتشر می‌کرد؛ تا اینکه The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom از راه رسید و با برچسب قیمت ۷۰ دلار دردسترس قرار گرفت.

اکنون یکی از اینسایدرهای نسبتا شناخته‌شده و قابل اطمینان نینتندو با نام Zippo در گزارش جدیدی ادعا کرد که شرکت نینتندو نیز قصد دارد قیمت بازی‌های خود را از ۶۰ دلار به ۷۰ دلار افزایش دهد. به‌همین‌خاطر نسخه‌های جدید مجموعه بازی‌های مطرحی چون Mario ،Mario Kart ،The Legend of Zelda ،Fire Emblem ،Super Smash Bros ،Animal Crossing ،Splatoon و Metroid در آینده با قیمت ۷۰ دلار به‌دست بازیکن‌ها خواهند رسید.

زیپو در گزارش خود اعلام کرد: «بله، روز نگران‌کننده نزدیک است. این چیزی نیست که مردم بخواهند بشنوند، اما این اتفاق در حال وقوع است. بله، بازی‌های نسل بعدی نینتندو ۱۰ دلار بیشتر از نسل گذشته قیمت خواهند داشت.»

البته این گزارش را نباید یک تأیید رسمی در نظر گرفت؛ هرچند که خبر عجیبی نیست و انتظار می‌رفت که نینتندو نیز مانند دیگر ناشرها قیمت بازی‌های خود را افزایش دهد. شرکت نینتندو برای انتشار بازی‌هایی مثل Another Code: Recollection ،Mario vs. Donkey Kong ،Princess Peach: Showtime ،Luigi's Mansion 2 HD و Paper Mario: The Thousand-Year Door در سال ۲۰۲۴ برنامه دارد، اما احتمالا هیچ‌کدام از آن‌ها با قیمتی بیشتر از ۶۰ دلار عرضه نخواهند شد. بااین‌حال انتظار می‌رود بازی Metroid Prime 4 با قیمت ۷۰ دلار عرضه شود.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده