نویسنده: عرفان بدری
// دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۵

خالق خدای جنگ از بازی‌های جدید مجموعه ناراضی است

دیوید جفی، خالق God of War اعلام کرد که از بازی‌های جدید این مجموعه و مسیر داستان کریتوس رضایت ندارد.

خدای جنگ یکی از پرطرفدارترین مجموعه بازی‌های پلی استیشن است که در چند سال گذشته عملکرد خیلی خوبی داشته است و به‌نوعی می‌توان دو نسخه اخیر آن را نقطه اوج این مجموعه دانست. استودیو سانتا مونیکا پس از انتشار بازی‌های God of War 3 و God of War: Ghost of Sparta تصمیم گرفت که با عرضه God of War: Ascension در سال ۲۰۱۳ به وقایع قبل از نسخه اول بپردازد که البته به اندازه نسخه‌های قبلی موفق نبود.

در ادامه استودیو Santa Monica به رهبری کوری بارلوگ دست به ایجاد یک‌سری تغییرات اساسی در این مجموعه زد و به‌جای اساطیر یونان از اساطیر نورس استفاده کرد. ماحصل این کار خلق بازی God of War محصول ۲۰۱۸ بود که نه‌تنها با موفقیت زیادی در زمینه تجاری و جلب نظر منتقدها و بازیکن‌ها همراه بود، بلکه توانست در رقابت با بازی Red Dead Redemption 2 پیروز شود و جایزه بهترین بازی سال را در گیم اواردز به‌دست آورد. پس از چهار سال God of War Ragnarok به‌عنوان دنباله این بازی از راه رسید که موفق به تکرار موفقیت‌های نسخه قبلی شد.

بااین‌حال با وجود موفقیت دو نسخه اخیر God of War طبیعی است که برخی از طرفدارها نسبت‌به تغییرات انتقاد داشته باشند و بخواهند این مجموعه دوباره مسیر نسخه‌های کلاسیک دوران کنسول‌های پلی استیشن 2 و پلی استیشن 3 را ادامه دهد. حتی خالق این مجموعه یعنی دیوید جفی نیز از نسخه‌های جدید خدای جنگ ناراضی است.

دیوید جفی با سابقه کار روی مجموعه بازی‌های God of War و Twisted Metal اخیرا اعلام کرد که فکر می‌کند بازی‌های God of War و God of War Ragnarok به روح مجموعه وفادار نیستند. کوری بارلوگ قبل از انتشار خدای جنگ محصول ۲۰۱۸ اعلام کرد که تجربیات جدیدی مثل تولد فرزندش، تأثیر زیادی روی داستان این بازی گذاشته است. بااین‌حال دیوید جفی معتقد است که ایده‌ایی مثل پدرشدن کریتوس، چندان جالب نیستند و اگر سازنده‌ها می‌خواهند تجربیات زندگی خود را به اشتراک بگذارند، باید به‌سراغ خلق مجموعه‌ها و شخصیت‌های جدیدی بروند. او همچنین از ایده تبدیل بازی به اثری ماجراجویی انتقاد کرد که باعث شباهت کریتوس به ایندیانا جونز می‌شوند.

به‌هرشکل دو نسخه اخیر God of War طرفدارهای بی‌شماری دارند و حتی بهترین نقدهای این مجموعه را دریافت کرده‌اند. درحال‌حاضر بازی God of War Ragnarok به‌عنوان آخرین نسخه مجموعه در پلتفرم‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 قابل تجربه است که اخیرا میزبان بسته الحاقی جدیدی با نام Valhalla شد.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده