نویسنده: حسن اکرامی
// یکشنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۵

سرورهای بازی The Crew برای همیشه خاموش می‌شوند

شرکت یوبیسافت اعلام کرد که سرورهای بازی The Crew چه زمانی از دسترس خارج خواهند شد.

بازی The Crew در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و توانست به‌عنوان یک تجربه اتومبیل‌رانی جهان-باز مورد توجه گیمرها قرار بگیرد. شرکت Ubisoft در آن زمان برای این مجموعه برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای داشت؛ به‌طوری‌که نقشه بازی شامل نمایی کلی از وسعت ایالات متحده بود. با اینکه بازی The Crew موفقیت شگفت‌انگیزی به‌دست نیاورد، اما یوبیسافت به توسعه نسخه‌های بعدی آن ادامه داد که آخرین آن‌ها با عنوان Motorfest تقدیم بازیکن‌ها شد.

اکنون شرکت یوبیسافت با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرد که سرورهای بازی The Crew در تاریخ ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ (۳۱ مارس ۲۰۲۴) آفلاین خواهند شد و پایان کار این بازی رقم می‌خورد. باتوجه‌به اینکه بازی The Crew نیاز به اتصال دائمی اینترنت دارد، بازیکن‌ها پس از خاموشی سرورها دیگر امکان تجربه آن را نخواهند داشت.

بازی The Crew با اهداف جاه‌طلبانه‌ای عرضه شد، اما بعد از دریافت نقدهای متوسط و در رقابت با سایر بازی‌های باکیفیت در سبک اتومبیل‌رانی نتوانست به موفقیت چندانی دست یابد. همچنین باعنایت‌به اینکه دو نسخه جدیدتر از این مجموعه روانه بازار شده است، درحال‌حاضر بازیکن‌های زیادی به تجربه نسخه اول نمی‌پردازند.

یوبیسافت در بیانیه خود درباره خاموشی سرورهای بازی The Crew توضیح داد: «می‌دانیم که این ممکن است برای بازیکن‌هایی که هنوز از تجربه بازی لذت می‌برند ناامیدکننده باشد، اما به‌دلیل زیرساخت لازم برای سرورهای آینده و محدودیت‌هایی که صدور مجوزها ایجاد می‌کنند، پایان کار بازی The Crew ضروری است. بدون شک از دسترس خارج‌کردن یک بازی به‌خصوص اولین نسخه مجموعه برای ما کار ساده‌ای نخواهد بود.»

یوبیسافت در ادامه پیرامون تاریخچه و شکل‌گیری مجموعه The Crew مطالبی را بیان کرد. به‌گفته این ناشر، ایده ساخت این بازی از سال ۲۰۰۷ شکل گرفت و طراحی مفهومی آن در ابتدا توسط سه دوست ایجاد شد. درنهایت این بازی قبل از عرضه در سال ۲۰۱۴ حدود هفت سال را در مسیر توسعه گذرانده بود.


منبع Insider-Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده