// چهار شنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۰

دیزنی عرضه انحصاری بازی ایندیانا جونز را منطقی می‌داند

شان شاپتا، رئیس بخش گیمینگ دیزنی، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که عرضه انحصاری بازی Indiana Jones برای ایکس باکس یک تصمیم منطقی است.

پس از معرفی بازی Indiana Jones این سؤال مدام مطرح می‌شد که آیا این اثر روی همه پلتفرم‌ها عرضه می‌شود یا خیر. در حالت عادی زمانی‌که یک بازی حق استفاده از آی‌پی بزرگی را دارد، انتشار آن روی تمام پلتفرم‌ها منطقی به‌نظر می‌رسد، اما بازی ایندیانا جونز توسط یکی از استودیو فرست-پارتی ایکس باکس توسعه می‌یابد.

اوایل سال جاری تأیید شد که بازی Indiana Jones برای کنسول پلی استیشن عرضه نمی‌شود و تنها در دسترس کاربران پلتفرم‌های ایکس باکس و پی‌سی قرار خواهد گرفت. این تصمیم براساس اعلام دیزنی، شرکت مادر لوکاس‌فیلم و صاحب آی‌پی ایندیانا جونز، برای بازی «از منظر اقتصادی و استراتژیک منطقی به‌نظر می‌رسد.»

شان شاپتا، رئیس بخش گیمینگ شرکت دیزنی اخیرا در گفت‌وگو با رسانه Axios در پاسخ به سؤالی درخصوص عرضه انحصاری ایندیانا جونز اعلام کرد باتوجه‌به اینکه ایکس باکس یکی از بزرگ‌ترین تعداد مصرف‌کنندگان در صنعت بازی‌های ویدیویی را در اختیار دارد، این بازی «همچنان در دسترس طیف گسترده‌ای از افراد قرار می‌گیرد.»

شان شاپتا در این‌باره گفت: «باعنایت‌به اینکه ایکس باکس یکی از بزرگ‌ترین بازارها در این صنعت را در اختیار دارد، احساس محدودیتی در انحصاری‌بودن بازی نداشتیم. احساس کردیم که این اثر همچنان در دسترس بسیاری از افراد قرار خواهد گرفت و این تصمیم از منظر اقتصادی و استراتژیکی در آن زمان منطقی به‌نظر می‌رسید.»

اوایل سال جاری در اسناد ارائه‌شده در دادگاه مایکروسافت علیه FTC اعلام شد که مایکروسافت تصمیم گرفته‌ است تا بازی Indiana Jones را به‌شکل انحصاری عرضه کند. براساس تخمین‌های اولیه، این محصول روی پلی استیشن می‌توانست معادل ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد، اما این شرکت تصور می‌کند که با انتشار ایندیانا جونز روی گیم پس می‌تواند موجب افزایش کاربران این سرویس اشتراکی و فروش بیشتر کنسول‌های خود شود.

هنوز تاریخ دقیق عرضه Indiana Jones اعلام نشده است، اما تاد هاوارد، تهیه‌کننده اجرایی بازی احتمال می‌دهد که در سال ۲۰۲۴ از تاریخ انتشار این اثر به‌طور رسمی رونمایی به‌عمل خواهد آمد.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده