نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰

ایکس باکس مایل به عرضه بازی‌ها و سرویس‌های خود برای پلی استیشن و نینتندو است

به‌گفته مدیر مالی ایکس باکس، مایکروسافت به‌دنبال ارائه خدمات و بازی‌های خود روی کنسول‌های پلی استیشن و نینتندو است.

مایکروسافت از سال‌ها پیش تلاش دارد تا سرویس اشتراکی گیم پس را روی پلتفرم‌های بیشتری ارائه کند و از این طریق کسب‌و‌کار خود در صنعت بازی‌های ویدئویی را گسترش دهد. حال تیم استوارت، مدیر ارشد مالی ایکس‌ باکس در گفت‌وگو اخیر تأیید کرده است که این شرکت تمایل دارد بازی‌های فرست‌-پارتی و سرویس‌های اشتراکی خود را روی هر نمایشگری ازجمله پلتفرم‌های رقیب که توانایی اجرای بازی‌ها را داشته باشد، در دسترس قرار دهد.

تیم استوارت در بیانیه خود اظهار داشت: «این موضوع به تغییر استراتژی مربوط می‌شود. درحال‌حاضر مطلبی را به‌طور گسترده تأیید نمی‌کنم، اما مأموریت ما این است که تجربه‌های فرست-پارتی و سرویس‌های اشتراکی خود را روی هر دستگاه قادر به اجرای بازی‌ها بیاوریم. این استراتژی می‌تواند تلویزیون‌های هوشمند، موبایل‌ها و پلتفرم‌هایی ازجمله کنسول‌های پلی استیشن و نینتندو را شامل شود که از دیرباز رقیب ما بودند».

درحالی‌که مایکروسافت و ایکس باکس مشتاق به گسترش مخاطبان با ارائه سرویس‌های اشتراکی خود روی پلتفرم‌های رقیب هستند، جیم رایان، مدیرعامل سابق پلی استیشن کاملا دربرابر این ایده مقاومت نشان می‌دهد. جیم رایان در ماه سپتامبر از گیم پس به‌عنوان تخریب‌کننده ارزش بازی‌ها و کل صنعت بازی نام برد. او در ادامه گفت مایکروسافت خریدهای بزرگی انجام می‌دهد؛ چراکه رویکرد اولیه آن با گیم پس به‌هیچ‌وجه کارآمد نبوده است.

مایکروسافت در گذشته پیرامون آوردن سرویس گیم پس روی نینتندو سوییچ صحبت کرده بود. همچنین گزارش‌ها ادعا کردند این شرکت با نینتندو برای توسعه خدمات اشتراکی مذاکره داشته است.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده