// سه شنبه, ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۵

بازی چند نفره Far Cry یک شوتر بر پایه استخراج است

بازی دیگری از سری Far Cry در دست ساخت قرار دارد که این نسخه یک بازی آنلاین شوتر بر اساس استخراج است.

طبق اطلاعات از پیش منتشر شده، شرکت یوبیسافت به سرپرستی Ubisoft Montreal در حال کار روی دو نسخه مجزا از بازی Far Cry‌ است؛ این در حالی است که پیش از این هر دو نسخه یکی بودند و با نام رمز Talisker شناخته می‌شدند. با عوض شدن مدیریت، دید بازی نیز عوض شد و نتیجه آن دو بازی جدا از همدیگر شد. یکی از آن‌ها بازی اصلی یوبیسافت یا همان فارکرای ۷ است که با نام رمز Project Blackbird شناخته می‌شود و دیگری یک بازی چندنفره آنلاین است که Project Maverick نام دارد. این بازی‌ها ماهیتی متفاوت و مجزا دارند و پروژه مورک یک فارکرای آنلاین مبتنی بر استخراج است.

به نظر می‌رسد که پروژه مولتی‌پلیر فارکرای در طول ساخت بارها تغییر کرده است؛ به طوری که یوبیسافت در نهایت این بازی را به یک نسخه آنلاین مبتنی بر استخراج که در یک آلاسکای خیالی به نام Alashnica اتفاق می‌افتد تبدیل کرد. داستان بازی درباره فریب خوردن بازیکن برای ورود به منطقه با قول آزادی است اما تنها چیزی که می‌یابد سرزمینی پر از هرج و مرج است که هیچ اعتمادی میان مردم آن وجود ندارد.

بازیکنان برای زنده ماندن باید در محیط به جست‌وجوی منابع بپردازند؛ این منابع شامل کشتن حیوانات برای بدست آوردن چرم و ساخت پوشش، یافتن مواد شیمیایی برای ساخت ابزار و وسایل، برداشت گیاهان برای ساخت تجهیزات درمانی و پیدا کردن قطعات اسلحه و پوکه‌های گلوله برای سلاح و مهمات می‌شود.

این بازی دارای یک مخفیگاه است که پایگاه عملیات و مکان امن شما برای ذخیره سلاح‌ها، تجهیزات و موارد دیگر است. به نظر می‌رسد که این بازی فقط یک تجربه تک‌نفره نیست و می‌توان آن را به صورت گروهی انجام داد؛ در هنگام گروهی بازی کردن در یک مخفیگاه، بازیکنان ‌می‌توانند سلاح‌ها و تجهیزات را به اشتراک بگذارند.

همان‌طور‌که از یک شوتر مبتنی بر استخراج انتظار می‌رود، چرخه بازی روی جمع‌آوری تجهیزات، ارتقای سطح و خرید امتیازات متمرکز است. اگرچه منابع نتوانستند اطلاعات بیشتری از سیستم امتیازات بازی دریافت کنند اما به نظر می‌رسد که آن‌ها به طور مستقیم با سیستم سطح بازیکن در ارتباط هستند. بازیکنان برای ارتقای سطح باید چالش‌های داخلی بازی را انجام بدهند تا بتوانند در نهایت امتیازات را دریافت کنند.

مورک یک بازی پرخطر با پاداش زیاد است چرا که با فعال بودن قابلیت permadeath، بازیکن بعد از مرگ تمام تجهیزات، امتیازات و سطح خود را از دست می‌دهد و تنها موارد باقی‌مانده، آیتم‌های ذخیره‌شده در مخفیگاه است.

به دلیل تمایل یوبیسافت به تاخیر‌های متعدد، باید در اعلام تاریخ دقیق عرضه احتیاط کرد اما احتمال می‌رود که این بازی قبل از نسخه اصلی یعنی Far Cry 7 منتشر شود. در حال حاضر تاریخ آوریل سال ۲۰۲۵ میلادی برای انتشار بازی در نظر گرفته شده است و نسخه آلفا در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی عرضه می‌شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده