نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۲۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۱

استارفیلد پرفروش‌ترین بازی ماه سپتامبر آمریکا شد

براساس آمار و ارقام منتشرشده، بازی Starfield در بخش نرم‌افزار و کنسول پلی استیشن 5 در بخش سخت‌افزار به پرفرو‌ش‌ترین محصولات ماه سپتامبر بازار ویدیوگیم کشور امریکا تبدیل شدند.

همانند هر ماه میلادی، با به پایان رسیدن ماه سپتامبر، کاربرها منتظر انتشار گزارش عملکرد صنعت بازی‌های ویدیویی در این ماه میلادی بودند. حال در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش گزارش و آمار و ارقام رسمی از میزان فروش سخت‌افزار، نرم‌افزار و همچنین لوازم جانبی در این ماه ارائه شد.

با استناد به همین گزارش بازی Starfield که در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) برای پلتفرم‌‌های پی سی و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس روانه بازار شده بود، توانست لقب پرفروش‌ترین بازی ماه سپتامبر را نیز به خود اختصاص دهد. البته باید توجه داشته باشید که تیم سازنده سهم بیشتری از این موفقیت را مدیون نسخه PC است. درکنار پرفروش‌ترین بازی ماه، جایگاه هفتم پرفروش‌ترین بازی سال ۲۰۲۳ میلادی تا به‌اینجا به نام استارفیلد ثبت شده است.

پشت سر بازی استارفیلد بازی Mortal Kombat 1 حضور دارد؛ اثری که با عملکرد چشمگیر خود، نه‌تنها رتبه دوم پرفروش‌ترین بازی ماه، بلکه جایگاه هشتم موفق‌ترین بازی عرضه‌شده در سال ۲۰۲۳ میلادی را نیز به نام خود ثبت کرد. باتوجه به آمار و ارقام موجود، این بازی عملکرد خود را به ترتیب مدیون کاربران پلی استیشن 5، پی سی، ایکس باکس و نینتندو سوییچ است.

ساب زیرو در بازی Mortal Kombat 1

EA Sports FC 24، بازی Madden NFL 24، بازی Payday 3، بازی NBA 2K24، بازی The Crew: Motorfest، بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon، بازی Hogwarts Legacy و Modern Warfare 3 به ترتیب جایگاه سوم تا دهم فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های ماه امریکا را به خود اختصاص داده‌اند.

نتیجه فروش آثار بزرگ منتشرشده طی ماه سپتامبر، رشد ۱۳ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته است. در مجموع طی این ماه میلادی شاهد ثبت فروش ۳.۸ میلارد دلاری بازی‌های ویدیویی بودیم.

در بخش سخت‌افزار اما شاهد اتفاقی متفاوت هستیم. این بخش نسبت به بازه زمانی مشابه با کاهش هشت درصدی یعنی مجموع ۴۵۱ میلیون دلار مواجه شده است. کنسول نسل نهمی سونی یعنی پلی استیشن 5 با عملکرد خود درکنار کسب لقب پرفروش‌ترین کنسول ماه، به‌عنوان موفق‌ترین کنسول در سال ۲۰۲۳ نیز معرفی شده است. رقیب سنتی این کنسول یعنی ایکس باکس‌های نسل نهمی نیز جایگاه دوم پرفروش‌ترین کنسول ماه سپتامبر در کشور امریکا را به نام خود ثبت کرده‌اند.

پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

بخش لوازم جانبی نیز همانند نرم‌افزار رشد ۱۱ درصدی را تجربه کرد. نسخه محدود کنترلر دوال سنس پلی استیشن 5 با محوریت بازی Marvel's Spider-Man 2 توانسته به پرفروش‌ترین محصول در این بخش تبدیل شود.

درنهایت گیمرها در ماه سپتامبر حدود ۴.۵ میلیارد دلار در دنیای بازی‌های ویدیویی هزینه کرده‌اند؛ رقمی که نشان از رشد ۱۰ درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه داشته است. لطفا نظرات خود در این زمینه را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع vg247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده