نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۹

طراحی بازی Starfield برای یک تجربه طولانی مدت

تاد هاوارد، کارگردان بازی Starfield گفته که این بازی به عمداً به نحوی ساخته شده تا یک تجربه طولانی مدت را برای بازیکنان ارائه کند.

استودیوی بتسدا ماه گذشته بالاخره بازی Starfield را عرضه کرد و ساخته جدید آن‌ها با استقبال منتقدان و بازیکنان مواجه شد. بااین‌حال، وجود بیش از ۱۰۰۰ سیاره در دنیای بازی، ویژگی‌های بسیار گسترده‌ی ساخت سفینه‌های فضایی و فعالیت‌های بسیار زیادی که در تجربه ماجراجویی فضایی این بازی گنجانده شده، هنوز تازه شروع شده و در ابتدای راه است.

حالا تاد هاوارد، کارگردان این بازی در جدیدترین پادکست Game Maker’s Notebook در گفت‌وگو با تد پرایس، مدیرعامل اینسامنیاک گیمز درباره اینکه بتسدا چطور به استارفیلد نگاهی طولانی مدت دارد، صحبت کرد. درست مثل سال ۲۰۲۱ و زمانی‌که بازی معرفی شد، او تکرار می‌کند که: «این بازی عمداً طوری طراحی شده که برای مدت زمان طولانی بازی شود.»

هاوارد می‌گوید: «یکی از چیزهایی که از بازی‌های قبلی مثل Skyrim و Fallout یاد گرفتیم، این بود که مردم می‌خواهند این بازی را برای زمان زیادی تجربه کنند. بنابراین در زمان ساخت Starfield عمداً طوری پیش رفتیم که مردم برای مدت زیادی این بازی را تجربه کنند. چطور آن را به‌گونه‌ای بسازیم که این تجربه طولانی، طبیعی جلوه کند.»

یکی از کاراکترهای بازی Starfield در سفینه فضایی

«اما در آن زمان به این هم فکر کردیم که خب مثلاً Starfield بعد از سه ماه چطور به‌نظر می‌رسد؟ بعد از ۶ ماه، یک سال، دو سال، سه سال، چهار سال یا پنج سال چطور؟ ما یاد گرفتیم که این اتفاق خواهد افتاد، پس بهتر است خودمان را برای آن آماده کنیم تا از آن نهایت استفاده را ببریم و آغوشمان را برای آن باز کنیم. این همان کاری است که اینجا و با جامعه مادسازان خود درحال انجام آن هستیم. ارائه یک بازی پایه خوب برای ساختن یک آینده جذاب روی آن برای همه افراد.»

البته با اینکه بازی Starfield همین حالا هم چند ماد را برای قسمت‌های مختلف آن دریافت کرده، پشتیبانی کامل بازی از مادها سال آینده به آن اضافه خواهد شد. در این مدت بتسدا روی دیگر ویژگی‌های درخواستی طرفداران مثل پشتیبانی از مانیتورهای التراواید، DLSS و اسلایدر گسترده‌ی دید و منوی کالیبره HDR کار می‌کند. همچنین دکمه‌ای برای غذا خوردن به‌جای ذخیره و مصرف انرژی به بازی اضافه خواهد شد.

علاوه‌بر‌این موارد، عرضه چند DLC برای این بازی نیز در راه است. دسترسی به اولین بسته گسترش دهنده این بازی به نام Shattered Space نیز در نسخه Premium Edition این بازی داده خواهد شد. Starfield هم‌اکنون روی پی سی و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دسترس قرار دارد. همچنین این بازی در سرویس گیم پس عرضه شده است و تاکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر این بازی را تجربه‌ کرده‌اند.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده