نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۱

احتمال تاخیر عرضه بازی XDefiant تا ماه اکتبر

به‌گفته تهیه‌کننده اجرایی XDefiant، احتمال تأخیر عرضه بازی تا اواسط اکتبر امسال وجود دارد.

یوبیسافت در اوایل سال جاری تایید کرد بازی تیراندازی و چندنفره XDefiant برای عرضه در تابستان امسال برنامه‌ریزی شده است. ماه گذشته مارک روبین، تهیه‌کننده اجرایی توضیح داد که بازی در مسیر انتشار در تاریخ برنامه‌ریزی شده قرار دارد. بااین‌حال به نظر می‌رسد XDefiant با مشکلاتی از جمله تأخیر در فرایند صدور مجوز پلی استیشن و ایکس باکس مواجه شده است و این موضوع می‌تواند تاریخ عرضه را با تأخیر مواجه کند.

اخیرا تهیه‌کننده XDefiant در جدیدترین بیانیه منتشر شده روی وبسایت یوبیسافت توضیح داد که بازی در اواخر ژوئیه برای دریافت مجوز ارسال شد، اما دو شرکت سونی و مایکروسافت حدود یک ماه قبل از صدور مجوز خودداری کردند. به‌گفته روبین، این موضوع به‌دلیل مشکلات مختلفی از جمله باگ‌های متعدد رخ داده است که مربوط‌به سیستم‌های بازی و تجربه کلی آن می‌شود. برای مثال باگ‌ها اجازه ردیابی درست فعالیت بازیکن برای دریافت تروفی و اچیومنت را نمی‌دهند.

در بیانیه روبین آمده است: «در پایان ماه ژوئیه، ما روند دریافت مجوز را آغاز و اولین نتیجه خود را تا اواسط آگست دریافت کردیم که با رد درخواست صدور مجوز همراه بود. ما در آن زمان متوجه شدیم که بیش از آنچه که پیش‌بینی می‌کردیم، کارهای مربوط‌به بهینه‌سازی و صیقل دادن محصول داریم. اگر مجوز صادر می‌شد، در پایان ماه آگست می‌توانستیم بازی را به فروشگاه‌ها ارسال کنیم. اما اینطور نشد و بنابراین ما سه تا چهار هفته گذشته را صرف رفع این مشکلات و آماده شدن بازی برای دریافت مجوز کردیم.

امیدواریم حداقل تا دو هفته آینده بازی را برای شرکت‌های سونی و مایکروسافت ارسال کنیم. اگر مجوز کامل را به‌دست آوریم، خواهیم توانست بازی را تا پایان سپتامبر در دسترس قرار دهیم. بااین‌حال یک سناریوی محتمل دیگر این است که ما بتوانیم یک تاییدیه مشروط دریافت کنیم؛ به این معنی که باید برای اطمینان از عملکرد درست بازی و رفع مشکلات آن، تعهدی برای توسعه به‌روزرسانی روز اول انتشار بدهیم. اگر نیاز به توسعه به‌روزرسانی روز اول عرضه داشته باشیم، تاریخ انتشار از اول تا اواسط اکتبر به تعویق می‌افتد».

شخصیت‌های بازی xdefiant

مارک روبین در ادامه خاطرنشان کرد نداشتن تاریخ انتشار قطعی برای اثری که قرار است در چند هفته آینده منتشر شود، غیرعادی به حساب می‌آید. اما یوبیسافت در عوض سیاستی را در پیش گرفت تا به بازیکن‌ها اجازه دهد قبل از تجربه بازی XDefiant، اطلاعات و جزئیات بسیار زیادی را در اختیار داشته باشند.

وی در این‌باره افزود: «اگر قرار بود ما از قوانین استاندارد برای انتشار بازی پیروی کنیم، باید با درنظرگرفتن فرصت اضافی، تاریخ دقیق را از قبل تعیین می‌کردیم. بااین‌حال مانند بسیاری از چیزها در این بازی، ما مسیر معمولی را انتخاب نکردیم. اینکه میلیون‌ها نفر بازی شما را مدت‌ها قبل از آماده شدن تجربه کنند، موضوعی عادی به شمار نمی‌آید. نترسیدن از نشان دادن یک بازی ناتمام به میلیون‌ها نفر با تمام ایراداتش طبیعی نیست. این‌ها تست‌هایی واقعی به حساب می‌آیند و فقط رویدادهایی برای بازاریابی نبودند. بنابراین وقتی نوبت به اعلام زمان انتشار دقیق می‌رسد، پاسخ واقعی ما «در اسرع وقت» خواهد بود».

بازی XDefiant در زمان عرضه روی کامپیوتر، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین نسخه‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان بازی در حال توسعه هستند اما هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره اخبار بازی XDefiant را با ما به اشتراک گذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده