// پنجشنبه, ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۲

بتسدا: Starfield روی ایکس باکس نقش زلدا روی نینتندو را دارد

کارگردان بازی Starfield از انحصاری بودن این اثر برای ایکس باکس دفاع کرده است.

تاد هاوارد، کارگردان بازی Starfield و تهیه‌کننده اجرایی بتسدا نظر خود درباره انحصاری بودن این بازی روی ایکس باکس را بیان کرده است. برای برخی افراد، انحصاری بودن استارفیلد روی ایکس باکس سری ایکس | سری اس بحث‌برانگیز است؛ زیرا هم فال‌اوت ۴ و هم اسکایریم روی پلی استیشن عرضه شده بودند. اکنون در مصاحبه‌ای تازه با BBC، هاوارد درباره این اقدام توضیحاتی ارائه کرده است.

او این کار شرکت را با نینتندو مقایسه کرد: «وقتی چیزی انحصاری می‌سازید، بیشتر می‌توانید روی آن تمرکز کنید. می‌دانید این سخت‌افزار یا چیزی است که مردم با آن بازی را تجربه خواهند کرد؛ پس قابلیت تمرکز روی آن همواره باعث ایجاد یک محصول بهتر می‌شود. البته که می‌خواهید مردم بتوانند آن را تجربه کنند؛ اما بودن با ایکس باکس یعنی یک دسترسی راحت برای ما وجود دارد و به من گفته شده با وجود موفقیت بازی‌های قبلی، انتظار می‌رود افراد بیشتری از آثار قبلی ما هنگام عرضه این را تجربه کنند».

هاوارد به‌طور مشخص به زلدا اشاره کرده است: «من فکر می‌کنم مردم برندها را به برخی بازی‌های خاص نسبت می‌دهند. وقتی به زلدا فکر می‌کنید، یاد سوییچ می‌افتید و زمان‌هایی وجود دارند که این واقعا مزیت خوبی است». از این نظر می‌توان صحبت‌های ایشان را تصدیق کرد و تاکنون بجز مواردی خاص، زلدا روی پلتفرم دیگری عرضه نشده است.

والپیپر جدید بازی Starfield

البته انحصاری بودن هیچ‌گاه برای کاربران مفید نیست و اگر بخواهید آثار انحصاری هر سه پلتفرم را تجربه کنید، باید هزینه زیادی انجام دهید. خوشبختانه حداقل استارفیلد روی پی‌سی عرضه شده؛ اما دیدن نزدیکی برند مایکروسافت و بتسدا از نظر هاوارد جالب است. بتسدا در سال ۲۰۲۱ توسط ردموندی‌ها خریداری شده بود و پس از Hi-Fi Rush و ردفال، استارفیلد سومین انحصاری بتسدا برای ایکس باکس است. 


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده