نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۰

کاهش ۲۰ درصدی قیمت Diablo IV در کمتر از سه ماه از عرضه بازی

درحالی که تنها ۸۵ روز از زمان عرضه بازی Diablo IV می‌گذرد، بلیزارد برای اولین‌بار تصمیم به کاهش ۲۰ الی ۲۵ درصدی قیمت فروش بازی در نسخه‌های مختلف گرفته است.

بلیزارد اینترتینمنت از تاریخ ۲۹ اوت ۲۰۲۳ اولین تخفیف در قیمت فروش بازی Diablo IV را به میزان ۲۰ الی ۲۵ درصد و بسته به نسخه مورد نظر اعمال می‌کند. از آن جایی که این نخستین بار است که این شرکت چنین تصمیمی را می‌گیرد، این اقدام برای آن‌ها غیرمنتظره بود. این تخفیف تا امروز، چهارم سپتامبر (۱۳ شهریور) پابرجا خواهد ماند. در ادامه جزئیات این تخفیف را ملاحظه می‌کنید:

نسخه Diablo IV: Standart Edition با قیمت ۵۴.۵۹ دلار (۲۲ درصد تخفیف)

نسخه Diablo IV: Digital Deluxe Edition با قیمت ۷۱.۹۹ دلار (۲۰ درصد تخفیف)

نسخه Diablo IV: Ultimate Edition با قیمت ۷۴.۹۹ دلار (۲۵ درصد تخفیف)

علاوه‌بر Diablo IV دیگر بازی‌های این شرکت نیز در طول مدت فروش Activision Blizzard ارزان‌تر شدند. به‌عنوان مثال قیمت بازی Diablo II: Resurrected به ۱۳.۱۹ دلار کاهش پیدا کرده و Diablo Prime Evil Collection با قیمت ۱۹.۷۹ دلار به فروش می‌رسد. قیمت World of Warcraft: Dragonflight نیز به ۲۴.۹۹ دلار رسیده و Call of Duty: Modern Warfare II با قیمت ۳۴.۹۹ دلار فروخته می‌شود.

کاهش قیمت نسخه های مختلف بازی Diablo IV

همان‌طور که اشاره شد چنین اقداماتی برای بلیزارد که با ثبات قیمت بازی‌های خود شناخته می‌شد بسیار دور از انتظار به‌نظر می‌رسید. به‌عنوان مثال بازی Warcraft III: Reforged بعد از گذشت ۳.۵ سال از زمان عرضه، اولین تخفیف خود را دریافت کرد.

شاید بتوان محتمل‌ترین دلیل برای این اقدام را کاهش اقبال مخاطبان نسبت به Diablo IV بعد از آپدیت 1.1 بازی بیان کرد که روند فروش بازی را با کندی مواجه کرد. این آپدیت منجر به قفل شدن برخی لول‌های بازی و طولانی شدن بیش از حد زمان صفوف شده و امتیاز متاکریتیک بازی را تا ۲ واحد با کاهش مواجه کرد.

خبر خوب این است که تیم توسعه‌دهندگان بازی ظاهرا بازخورد منفی مخاطبان را دریافت کرده است. البته آن‌ها هیچ تصمیمی برای بازگرداندن هیچ یک از تغییرات حاشیه ساز آپدیت 1.1 ندارند اما دیگر چنین تغییراتی را در آپدیت‌های بعدی اعمال نخواهند کرد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع 80.lv
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده