// پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۷

امکان تمام کردن استارفیلد به شکل صلح‌آمیز وجود ندارد

با اینکه نمی‌توان بدون کشتن کسی بازی Starfield را تکمیل کرد، اما در بسیاری از موقعیت‌ها روش‌هایی برای نکشتن کاراکترها وجود دارد.

بازی Starfield شرکت بتسدا تجربه‌ای عظیم خواهد بود و در آن هزار سیاره برای بازدید و کاوش، بیش از ۲۰ همراه برای استخدام و کشتی‌های فضایی برای ساخت و دزدیدن وجود دارند. البته طبیعی است که برخی موارد هم در بازی حاضر نباشند؛ مثل ماهی‌گیری و استفاده از ماشین‌ها برای کاوش درون سیاره‌ها. اکنون مشخص شده است که تکمیل بازی بدون کشتن یک نفر شدنی نیست.

در یک جلسه پرسش‌وپاسخ دیسکورد، از امیل پاگلیارولو به‌عنوان طراح بازی و ویل شن، مدیر طراحی بازی پرسیده شد آیا بازی بدون هیچگونه خشونت و کشتن کسی قابل تکمیل است یا خیر. شن گفت نمی‌تواند تضمین دهد که هر مرحله کاملا به‌طور صلح‌جویانه قابل اتمام خواهد بود. بااین‌حال چند سیستم در بازی وجود دارند که به این کار کمک می‌کنند. یک سیستم بازی چالش گفت‌وگو است که در آن می‌توان فردی را متقاعد کرد که با شما مبارزه نکند.

پاگلیارولو افزود: «چالش گفت‌وگو در لحظات خاصی اضافه خواهد شد و ما سعی کردیم در اکثر مأموریت‌هایی که کاراکترهای مهم با شما رو‌به‌رو می‌شوند، آن را قرار دهیم. ما درباره این موضوع بسیار زود و در دوران پیش‌تولید بازی صحبت کردیم؛ اینکه از یک روش بازی صلح‌جویانه کاملا پشتیبانی کنیم یا خیر. ما متوجه شدیم به دلایل متعدد این به‌صورت کامل شدنی نیست».

گیم پلی بازی Starfield

البته گزینه‌های خوبی برای روش بازی بدون خشونت وجود خواهند داشت؛ از دیالوگ‌ها گرفته تا اسلحه غیرکشنده: «از آن‌ها می‌توان در موقعیت‌های مشخصی استفاده کرد؛ در بیشتر موقعیت‌ها. هرچند من نمی‌توانم راحت بگویم بازی بدون کشتن حتی یک نفر، قابل اتمام است. سیستم‌های مقرر عمدتا متمدن هستند. اما اگر از مسیر پرت بروید، خطرهایی سر راه وجود خواهند داشت. شما قطعا از این مسیرها خواهید رفت!».

با درنظرگرفتن وسعت بازی استارفیلد، طراحی آن به شکلی که بازیکن بتواند کسی را نکشد، بسیار سخت به نظر می‌رسد. البته با خلاقیت بازیکنان و همکاری سازندگان مادها، شاید بتوان به این روش بازی هم دست پیدا کرد.

بازی Starfield در تاریخ ۱۵ شهریور (۶ سپتامبر) روی ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. کاربران ایکس باکس و پی‌سی ازطریق فروشگاه ویندوز از امروز ۲۶ مرداد ماه (۱۷ اوت) قادر به پری‌لود استارفیلد خواهند بود. کاربران استیم هم از تاریخ هشت شهریور ماه قادر به پری‌لود بازی مورد انتظار خود هستند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده