// پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۶

فروش کلی نینتندو سوییچ به ۱۲۹.۵۳ میلیون نسخه رسید

شرکت نینتندو در گزارش مالی سه‌ماهه اول سال مالی جاری میلادی اعلام کرده که فروش کلی نینتندو سوییچ به ۱۲۹.۵۳ میلیون نسخه رسیده است.

نینتندو سوییچ در هفتمین سال خود به‌سر می‌برد و شایعاتی اخیرا منتشر شده که خبر از برنامه نینتندو برای عرضه نسل بعدی کنسول خود در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ می‌دهد. اما در حال حاضر نینتندو سوییچ همچنان به عملکرد خوب خود ادامه می‌دهد و از نظر فروش، روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد.

شرکت نینتندو در جریان گزارش مالی خود اعلام کرده که تا ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۳ (۹ تیر ۱۴۰۲) فروش کلی نینتندو سوییچ به ۱۲۹.۵۳ میلیون دستگاه در سراسر جهان رسیده است. این درحالی است که طبق آخرین آمار (سه‌ماهه چهارم سال مالی گذشته) فروش کلی نینتندو سوییچ ۱۲۵.۶۲ میلیون دستگاه بوده است. به‌عبارتی در جریان اولین سه‌ماهه مالی سال جاری میلادی (ماه آوریل تا ژوئن) کنسول نینتندو سوییچ ۳.۹۱ میلیون دستگاه فروش داشته که ۱۳.۹ درصد بیشتر از همین بازه زمانی در سال گذشته است.

دراین‌میان اشاره کنم که فروش نینتندو سوییچ معمولی و نینتندو سوییچ لایت به‌ترتیب ۵۱.۳ درصد و ۲۶.۷ درصد کاهش یافته است، اما فروش مدل اولِد ۸۳.۶ درصد افزایش فروش نسبت‌به سال گذشته داشته است. در ادامه مشخص شده که در مجموع ۵۲.۲ میلیون نسخه نرم‌افزار برای نینتندو سوییچ در بازه زمانی ذکر شده (سه‌ماهه اول سال مالی جاری میلادی) به‌فروش رسیده است که شاهد رشد ۲۶.۱ درصدی نسبت‌به همین بازه زمانی در سال گذشته هستیم. بخشی از این موفقیت در زمینه فروش نرم‌افزار را می‌توان مدیون بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom بود که بیش از ۱۸.۵ میلیون نسخه فروش داشته است.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده