نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۶

شایعه: توسعه دنباله Immortals Fenyx Rising لغو شده است

طبق گزارشی جدید، یوبیسافت توسعه دنباله بازی Immortals Fenyx Rising را لغو کرده است.

در گذشته شایعه‌هایی پخش شدند که ادعا داشتند یوبیسافت کبک در حال توسعه دنباله یا نسخه فرعی Immortals Fenyx Rising است. حال منابع داخلی گزارش داده‌اند با اینکه این بازی هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار داشت، اما شرکت یوبیسافت تصمیم گرفت ساخت آن را به‌دلیل چالش‌های به وجود آمده پیرامون گسترش آی‌پی، لغو کند.

طبق گزارش‌های قبلی، داستان دنباله Immortals Fenyx Rising قرار بود براساس اسطوره‌شناسی پلی‌نزی هاوایی نوشته شود و روایت آن به عهده یک راوی خداگونه بود. در گزارش‌ها آمده است یوبیسافت برای عرضه این بازی در سال ۲۰۲۵ برنامه داشت، اما درنهایت برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای آن به حاشیه رانده شدند. چرا که ناشر فرانسوی در مقطعی از زمان تصمیم گرفت تمرکز خود را روی آی‌پی‌های مهم‌تر قرار دهد.

با اینکه ممکن است لغو توسعه این دنباله برای طرفداران بازی اول ناامیدکننده باشد، اما از نظر تجاری منطقی به نظر می‌رسد. به گزارش رسانه VGC، بیشتر فروش بازی Immortals Fenyx Rising در زمان تخفیف‌ها رخ داده و فروشی کمتر از ۷۰ درصد فروش بازی Assassin’s Creed Valhalla در بازار اروپا داشته است. علاوه‌بر این، یوبیسافت در چند سال گذشته بسیاری از پروژه‌های در حال توسعه خود از جمله بازی بتل‌رویال Splinter Cell، بازی تیراندازی رقابتی پروژه Q و Ghost Recon Frontline را کنار گذاشته است.

یوبیسافت در عوض تمرکز خود را روی فرانچایزهای پرطرفدار از جمله Assassin’s Creed قرار داده است. در حال حاضر بازی معرفی شده Assassin’s Creed Mirage و دو پروژه با نام رمزی Codename RED و Codename HEXE در حال توسعه هستند. علاوه‌بر این بازی Codename JADE برای موبایل و بازی Assassin’s Creed Nexus VR برای پلتفرم‌های واقعیت-مجازی در دست تولید قرار دارند.

نظر شما درباره این اخبار بازی چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده