// سه شنبه, ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۱

یوبیسافت به خاطر عدم فعالیت کاربران، اکانت‌های دارای بازی را حذف نخواهد کرد

شرکت یوبیسافت توضیح داده است قوانین حذف اکانتش تنها شامل اکانت‌هایی است که بازی خریداری نکرده باشند.

در اوایل هفته بود که طرفداران آثار یوبیسافت دچار وحشت‌زدگی شدند. زیرا شایعه‌ای منتشر شد که ممکن است این شرکت اکانت‌های غیرفعال را حذف کند و اگر کسی در زمان مشخص‌شده وارد اکانت خود نشود، دسترسی او به آثار یوبیسافت برای همیشه بسته خواهد شد. اما اکنون این شرکت فرانسوی توضیح داده چنین حرفی صحت ندارد و لیست بازی‌های دیجیتالی کاربران حتی اگر فعال نباشند هم در امان است.

این شایعه هنگامی قوت گرفت که یک توییت منتشر شد. در آن تصویر ایمیلی را دیدیم که نوشته بود «بسته شدن اکانت یوبیسافت به دلیل عدم فعالیت». در ایمیل آمده بود حساب کاربری فرد موردنظر موقتا تعلیق شده است و ۳۰ روز بعد به‌صورت دائمی بسته خواهد شد؛ مگر صاحب حساب این اقدام را لغو کند. صحت این ایمیل توسط اکانت توییتر پشتیبانی یوبیسافت تایید شد و مجددا دستورالعمل‌های لغو بسته شدن حساب را به کاربر گوشزد کرد.

با اینکه این موارد قانونی است، اما کاربران بابت نوشته پوستر اصلی نگران شدند که ادعا کرده بود تمامی بازی‌های خریداری شده خود را برای همیشه از دست می‌دهید. اکنون یوبیسافت در ایمیلی خطاب‌به رسانه IGN، این قضیه را شرح داده است. ناشر فرانسوی گفت مطابق‌با قانون مقررات عمومی حفاظت‌ از داده‌ها (GDPR) در اروپا درباره‌ی زمان نگهداری اطلاعات شخصی فردی، مدت زیادی است که اکانت‌های غیرفعال را پاک می‌کند.

لوگو یوبیسافت

این شرکت می‌گوید سیاست‌هایش مطابق الزامات قانونی و استانداردهای صنعت گیمینگ است. یوبیسافت توضیح داد که برای پیشگیری از کلاه‌برداری عمل می‌کند. اما آنها همچنین معیارهای حذف کاربر را روشن ساختند و بیان کردند به‌هیچ‌وجه اکانت‌هایی که بازی خریداری کرده‌اند، حذف نمی‌شود. این شرکت موارد زیر را بررسی می‌کند:

  • فعالیت گیمینگ اکانت از زمان تاسیس آن
  • فهرست آثار اکانت: اکانت‌هایی که شامل بازی پی‌سی خریداری‌شده هستند، واجد شرایط حذف نیستند.
  • مدت‌زمان عدم فعالیت اکانت یعنی آخرین لاگین به سیستم یوبیسافت شامل آثار این شرکت روی استیم و دیگر پلتفرم‌ها
  • درواقع تا امروز هرگز اکانت‌هایی که برای زیر ۴ سال غیرفعال بوده‌اند، حذف نشده‌اند.
  • وجود اشتراک فعال وابسته به اکانت.

سازنده Assassin's Creed افزود ایمیل‌هایی مثل تصویر توییت نام‌برده سی روز قبل حذف اکانت به آنان ارسال می‌شود و اگر کاربری در این مدت لاگین کند، اطلاعیه‌ای دریافت خواهند کرد. لینکی برای فعال‌سازی مجدد اکانت به آنان داده خواهد شد. برای اطلاعات بیشتر درمورد این قضیه قوانین سایت رسمی یوبیسافت را بخوانید.

در کل اگر چندین سال است وارد اکانت یوبیسافت خود نشده‌اید، نیازی نیست نگران بازی‌های خود باشید. البته هنوز موارد زیادی درباره مالکیت دیجیتالی بازی‌ها وجود دارد و احتمال از دست دادن این آثار باعث نگرانی افراد شده است؛ مخصوصا در زمانی‌که آثار دیجیتالی فروشی بیشتر از بازی‌های فیزیکی دارند.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده