نویسنده: حسن اکرامی
// شنبه, ۳۱ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۷

مدیرعامل یوبیسافت: قرارداد اکتیویژن و مایکروسافت ارزش IPها را مشخص کرد

مدیرعامل یوبیسافت اعتقاد دارد معامله اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت به خوبی ارزش آی‌پی‌ها برای پلتفرم‌های مختلف را نشان می‌دهد.

باتوجه‌به نتیجه دادگاه اخیر بین مایکروسافت و FTC، به نظر می‌رسد خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت به مراحل نهایی نزدیک می‌شود و همین موضوع، گفتگوها پیرامون ضرر یا نفع این معامله برای آینده صنعت بازی را داغ کرده است. در همین راستا اخیرا ایو گیلمو، مدیرعامل یوبیسافت، در جریان جلسه اخیر خود با سرمایه‌گذاران در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت گفت که برای کامل شدن این معامله اشتیاق دارد. طبق گفته گیلمو، این معامله به خوبی ارزش مجموعه‌ها روی تمام پلتفرم‌های بازی از جمله موبایل را نشان می‌دهد و تلاش مایکروسافت برای استفاده از IPهای اکتیویژن بلیزارد برای ورود پرقدرت به بازار موبایل، با سیاست‌های آینده یوبیسافت همسو است.

این مدیرعامل در ادامه خاطرنشان کرد: «من فکر می‌کنم کامل شدن این معامله خبر خوبی است؛ چرا که به درستی قدرت آی‌پی‌ها و مسیر آینده صنعت بازی را نشان می‌دهد. این می‌تواند فرصت‌های زیادی در آینده برای همه شرکت‌ها به وجود آورد. این معامله ارزش آی‌پی‌هایی را نشان می‌دهد که می‌توانند روی کنسول، کامپیوتر یا موبایل در دسترس باشند و به برندهایی جهانی تبدیل شوند که فرصتی فوق‌العاده است. مایکروسافت در گذشته اعلام کرد فعالیت اکتیویژن در بازار موبایل یکی از دلایل مهم این خرید است. تمام سرمایه‌گذاری‌هایی که ما برای حضوری قدرتمندتر در بازار موبایل انجام می‌دهیم، در همین راستا خواهند بود».

شرکت یوبیسافت در حال حاضر بازی‌های مهمی برای موبایل توسعه می‌دهد که از میان آن‌ها می‌توان به Assassin’s Creed Codename Jade ،Rainbow Six Mobile و The Division Resurgence اشاره کرد. در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، این شرکت‌ها اخیرا اعلام کردند که مهلت تکمیل قرارداد بین خود را تا ۲۶ مهر (۱۸ اکتبر) تمدید کردند. همچنین مایکروسافت در حال مذاکره در مورد شرایط توافق با سازمان CMA بریتانیا است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره جدیدترین اخبار دنیای بازی را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده