نینتندو در بازار بازیهای موبایل یک تقلیدکننده نخواهد بود
ایواتا طی جلسهای که برای شرح عملکرد مالی نینتندو ترتیب داده شده بود، به سرمایهگذاران این شرکت اعلام کرد که با تقلید کردن در بازار نمیتوان به موفقیت رسید. او توضیح داد:
فکر میکنم بسیاری از شما از قبل میدانید که کسب سود از ساخت یک برنامه برای یک دستگاه هوشمند در ابتدا کار آسانی بود، اما حالا موقعیت به شدت تغییر کرده و با رقابت شدیدی که وجود دارد، به دست آوردن سود از دستگاههای هوشمند به هیچ وجه آسان نیست. من فکر نمیکنم ما با تقلید کردن یک فرمول موفق بتوانیم به چیزی که میخواهیم برسیم.
به نظر میرسد که نینتندو نمیخواهد از استراتژیهای معمول بازار بازیهای موبایل پیروی کند و به جای سود کوتاه مدت، به دنبال ایجاد نتایج بلند مدت است. ایواتا گفت که نینتندو در نظر ندارد روشهایی را که در ژاپن جواب دادهاند در پیش بگیرد، چون این شرکت برای جذب مخاطب جهانی تلاش میکند.
ایواتا همچنین اعلام کرد با اینکه نینتندو هنوز برنامهی مشخصی برای تجارت موبایلی خود در نظر ندارد، اما به دنبال راههایی است که بتواند مخاطبان گستردهای را جذب کند. او توضیح داد اساس استراتژی این شرکت کسب پول اندک از همین طیف وسیع مخاطبان است.
در ماه مارس بود که نینتندو از همکاری با شرکت DeNA، سازنده و ناشر بازیهای موبایلی خبر داد. نینتندو برخلاف انتظارات قصد دارد تا به جای آوردن بازیهای معروف و پرفروش خود به پلتفرمهای موبایل مانند ماریو یا زلدا، بازیهایی کاملا جدید را تولید کند. در قراردادی که بین طرفین امضا شد، DeNA یک درصد از سهام نینتندو را خریداری کرد و نینتندو نیز ۱۰ درصد این شرکت را تحت مالکیت خود درآورد.
چندی پیش نینتندو اعلام کرده بود که هیدکی کونو مسئولیت ساخت بازیهای موبایلی این شرکت را به عهده خواهد داشت. کونو تهیهکنندهی بازیهای سری Mario Kart است.
منبع: GameSpot