// شنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۲

بازیکن رینبو سیکس باید سه سال خدمات عمومی ارائه دهد

یک گیمر که به اشتباه از گروگان‌گیری در شرکت یوبیسافت خبر داده بود، از سوی دادگاه به‌صورت رسمی محکوم شده است.

ینی اوآهیونه، بازیکن ۲۲ساله بازی Rainbow Six Siege که در نوامبر ۲۰۲۰ به اشتباه از گروگان‌گیری در دفتر مونترال شرکت یوبیسافت خبر داده بود، به خاطر جرایم خود به سه سال خدمات عمومی محکوم شده است. البته وی به زندان فرستاده نمی‌شود.

جرم او مردم‌آزاری بود. چرا که برای مامورین خدمات اضطراری، مزاحمت تلفنی ایجاد کرد. گزارش نادرست او باعث شد گروهی از افسرها مسلح به محل خاصی اعزام شوند. این جرم قبلا باعث مرگ برخی افراد هم شده است و به همین خاطر، بسیار مهم تلقی می‌شود.

این خبر توسط رسانه Montreal Gazette اعلام شده که می‌گوید اوآهیونه علاوه‌بر خدمات اجتماعی باید به قربانیان غرامت پرداخت کند، برای رفع مشکل روانی تحت درمان قرار بگیرد. وی باید کار کند یا تحت آموزش قرار بگیرد. او قبلا ادعایی نادرست داشت که طی آن در ۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ گفت افرادی در یوبیسافت مونترال گروگان گرفته شده‌اند. این اتفاق باعث شد ساختمان مورد نظر تخلیه شود.

پس از تماس او، نیروهای مسلح به این منطقه عازم شدند. آن‌ها سپس متوجه شدند قربانی مردم‌آزاری شده‌اند. بعد مشخص شد اوآهیونه به‌خاطر اینکه از بازی رینبو سیکس بن شده بود، این حقه را اجرا کرده است. او از مقامات خواسته بود اکانت وی را دوباره فعال کنند: «می‌شود بگویید من از تیم یوبیسافت عاجزانه درخواست می‌کنم تا اکانتم را از بن در بیاورند؟». او همچنین در ادامه گفت بیش از ۱۵۰۰ دلار برای موارد تزئینی درون بازی پول خرج کرده است.

یکی از سخنگویان یوبیسافت هم به رسانه Polygon گفت: «در این دادگاه، ما متعهد بودیم تا نماینده منافع کارمندان خود باشیم. آن‌ها تحت تاثیر این هشدار گروگان‌گیری اشتباه در استودیوی مونترآل ما قرار گرفته بودند». ایشان افزود برای احترام به کارمندها، یوبیسافت جزئیات بیشتری را اعلام نخواهد کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده