نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۸

احتمال وجود دیسک فیزیکی در نسخه استاندارد بازی Starfield

بتسدا ضمن حذف توییت اخیر خود درباره نبود دیسک بازی در نسخه‌های فیزیکی Starfield، در پستی جدید به وجود دیسک بازی در نسخه‌ی استاندارد بازی اشاره کرده است.

درحالی که رویکرد دیجیتالی عرضه‌ی محصولات گیمینگ به سرعت درحال گسترش حضور خود در صنعت بازی‌های ویدیویی است، هنوز هم افرادی وجود دارند که ترجیح می‌دهند نسخه‌ی فیزیکی بازی‌های خود را خریداری کنند. بااین‌حال تعدادی از ناشران بازی‌های ویدیویی طی سال‌های اخیر تصمیمات بحث برانگیزی در خصوص عرضه‌ی بازی‌های خود، صرفاً به‌صورت دیجیتالی گرفتند.

به‌عنوان مثال بتسدا اخیراً با انتشار پیامی در توییتر تأیید کرد که تمام نسخه‌های فیزیکی بازی استارفیلد بدون دیسک بازی به فروش رسیده و صرفاً شامل کدهای دانلود بازی خواهند بود. جای تعجب نداشت که تصمیم بتسدا برای حذف دیسک بازی از نسخه‌های فیزیکی بازی Starfield اعتراض برخی طرفداران را به‌دنبال داشت. حالا به‌نظر می‌رسد که این تصمیم دستخوش تغییر شده و شاید نهایتاً شاهد وجود دیسک در نسخه‌های فیزیکی بازی نقش‌آفرینی جدید بتسدا باشیم.

آیتم های موجود در نسخه فیزیکی بازی استارفیلد

بتسدا نه‌تنها اقدام به حذف توییت اخیر خود درباره نبود دیسک در نسخه‌های فیزیکی استارفیلد کرده، بلکه یک توییت جدید در صفحه اسپانیایی حساب توییتر این شرکت دقیقاً به عکس به این موضوع اشاره دارد. براساس اطلاعات درج شده در این توییت که کمتر از دو هفته پیش و در تاریخ ۱۳ ژوئن منتشر شده، وجود یا عدم وجود دیسک بازی Starfield، بستگی به این دارد که کدامیک از نسخه‌های این بازی را خریداری می‌کنید.

درواقع نسخه Constellation Edition این بازی تنها شامل کد دانلود آن خواهد بود و روی آیتم کالکتور بازی که در پکیج بسته‌بندی قرار گرفته، حک شده است. درحالی که نسخه Standard Edition این بازی شامل یک دیسک فیزیکی خواهد بود. بنابراین به‌نظر می‌رسد که هنوز اطلاعات ضد و نقیضی درباره نحوه‌ی عرضه نسخه‌های فیزیکی بازی استارفیلد وجود دارد که احتمالاً به‌زودی توسط بتسدا درباره آن شفاف سازی خواهد شد.

بازی Starfield در تاریخ ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) برای ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری سری اس و پی سی منتشر خواهد شد. بازی استارفیلد از روز عرضه در دسترس کاربران گیم پس قرار خواهد رگفت. 


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده