نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۴

فیل اسپنسر: هنوز بیش از ۵ سال تا عرضه The Elder Scrolls 6 فاصله داریم

فیل اسپنسر تأیید کرد که هنوز بیش از ۵ سال تا زمان عرضه‌ی بازی The Elder Scrolls 6 باقی مانده و درباره پلتفرم‌های بازی تصمیم گیری نشده است.

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت در جریان صحبت‌های اخیر خود به‌عنوان بخشی از دادگاه مایکروسافت و FTC درباره بازی The Elder Scrolls 6 و پلتفرم‌هایی که این بازی برای آن عرضه خواهد شد، توضیحاتی را ارائه کرده است. درحالی که تردید او می‌تواند به عدم قطعیت درخصوص انحصاری بودن دنباله Skyrim اشاره داشته باشد، احتمال اینکه اصلاً کنسول‌های این نسل Elder Scrolls 6 را دریافت نکنند نیز وجود دارد.

با اینکه اسپنسر پیش از این به‌صورت عمومی اعلام کرده بود که «The Elder Scrolls 6 پلی استیشن را کنار خواهد گذاشت»، همچنان در این گفت‌وگو ابهاماتی درباره احتمال انحصاری بودن بازی The Elder Scrolls 6 وجود داشت؛ اما حالا اسپنسر مدعی شده که چنین چیزی را به خاطر نمی‌آورد. با نگاهی دوباره به اظهارات رئیس ایکس باکس در ماه نوامبر ۲۰۲۱ خواهیم دید که او قطعاً به انحصاری بودن The Elder Scrolls 6 برای ایکس باکس اشاره کرده بود؛ هرچند دقیقاً از این لفظ استفاده نکرده باشد.

اسپنسر در آن زمان اعلام کرد: «مسئله مجازات هیچ پلتفرم دیگری نیست، همان‌طور که من اساساً معتقدم همه‌ی پلتفرم‌ها می‌توانند به رشد خود ادامه دهند. اما از آنجایی که ما در تیم ایکس باکس هستیم، من خواستار این هستم که بتوانیم پکیج کاملی از آنچه که در اختیار داریم را برای این پلتفرم به ارمغان بیاوریم. درباره Elder Scrolls 6 نیز همین موضوع برقرار است و برای هریک از فرنچایزهای دیگر ما نیز صدق می‌کند.»

منظره‌ای از بازی The Elder Scrolls VI

حالا اسپنسر در دادگاه مجدداً درباره پنجره زمانی عرضه بازی Elder Scrolls 6 و پلتفرم‌های برنامه‌ریزی شده برای آن صحبت کرده و اینبار مدعی شد: «سال‌های زیادی تا انتشار این بازی زمان باقی‌مانده ولی قبلاً اعلام کردیم که کار روی توسعه‌ی این بازی را آغاز خواهیم کرد. فکر می‌کنم درباره اینکه چقدر با زمان عرضه‌ی بازی فاصله داریم یا اینکه بازی برای چه پلتفرم‌های عرضه می‌شود، کمی مبهم صحبت کردیم. درحال حاضر برای ما دشوار است که دقیقاً مشخص کنیم بازی روی چه پلتفرم‌های در دسترس قرار خواهد گرفت.»

«همان‌طور که گفتم، Elder Scrolls 6 هنوز تا رسیدن به مراحل نهایی ساخت فاصله زیادی دارد و اصلاً نمی‌دانیم در آن زمان چه پلتفرم‌هایی وجود خواهد داشت. تیم توسعه‌دهندگان این بازی، همان افرادی هستند که روی Starfield کار می‌کنند؛ محصولی که در ماه سپتامبر به‌دست مخاطبان خود خواهد رسید. بنابراین احتمالاً با فاصله‌ای بیش از ۵ سال روبه‌رو هستیم.»

البته بازه زمانی نامشخص عرضه‌ی بازی Elder Scrolls 6 چندان مسئله غیرمنتظره‌ای نیست. استودیوهای بازی‌سازی بتسدا درحال حاضر سخت مشغول آماده‌سازی Starfield برای عرضه‌ی ماه سپتامبر است و می‌دانیم که Elder Scrolls 6 نیز پروژه بزرگ بعدی همین تیم است. پیت هاینز از بتسدا در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که طرفداران برای اطلاع از جزئیات بیشتر از بازی Elder Scrolls 6 باید چند سالی صبر کنند. در سال ۲۰۲۱ نیز بازی هنوز در فاز طراحی قرار داشت.

لوگوی Elder Scrolls 6

حالا و براساس اظهارات فیل اسپنسر نیز باید گفت که طرفداران نمی‌توانند تا پیش از سال ۲۰۲۸ منتظر انتشار این بازی باشند. لازم به ذکر است که مایکروسافت در نظر دارد تا در همین سال اقدام به عرضه‌ی نسل جدید کنسول‌های ایکس باکس کند. لذا نامشخص بودن پلتفرم پشتیبانی کننده‌ی این بازی نیز باتوجه به این موضوع منطقی به‌نظر می‌رسد.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده