نویسنده: حسن اکرامی
// چهار شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۶

آمادگی سگا برای بررسی افزایش قیمت بازی‌ها به ۷۰ دلار

شرکت سگا افزایش قیمت برخی از بازی‌هایی را که هزینه‌ی تولید آن‌ها افزایش یافته است، بررسی خواهد کرد.

شروع نسل جدید کنسول‌های خانگی در اواخر سال ۲۰۲۰ منجر به افزایش قیمت بازی‌ها شد و در همین راستا تعدادی از ناشرهای بزرگ تصمیم گرفتند بازی‌های اصلی خود را به‌جای ۶۰ دلار با قیمت ۷۰ دلار به بازار عرضه کنند. در چند سال گذشته تعداد ناشرانی که قیمت بازی‌های خود را افزایش دادند، رو به افزایش بوده است. از آخرین نمونه‌های ویدیوگیم‌های ۷۰ دلاری می‌توان به بازی Redfall شرکت مایکروسافت و بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom نینتندو اشاره کرد. حال به نظر می‌رسد شرکت ژاپنی سگا هم قصد دارد در این زمینه به جمع سایر ناشرهای بزرگ اضافه شود.

شرکت سگا اخیرا در پاسخ به یک سؤال پیرامون برنامه‌ریزی برای افزایش قیمت بازی‌ها توضیح داد که احتمالا برای بازی‌هایی که هزینه تولید آن‌ها مطابق با افزایش قیمت‌ها رشد داشته است، این موضوع را در نظر می‌گیرد.

سگا در این‌باره گفت: «در بازار جهانی، بازی‌های AAA کنسولی تا سال‌ها با قیمت ۶۰ دلار به فروش می‌رسیدند تا اینکه قیمت برخی از آن‌ها در سال گذشته به ۷۰ دلار افزایش یافت. ما تمایل داریم افزایش قیمت بازی‌هایی را که معتقدیم هزینه‌ی تولید آن‌ها افزایش یافته، بررسی کنیم و در عین حال مراقب شرایط بازار باشیم».

ناشرانی که در گذشته قیمت بازی‌های خود را افزایش دادند، با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شده‌اند. با این وجود در حال حاضر شرکت‌هایی که بازی‌های بزرگ و اصلی خود را با قیمت ۶۰ دلار روی کنسول‌های نسل نهمی بفروشند، بسیار اندک هستند. با اینکه سگا هنوز به‌طور واضح تأیید نکرده است که این مسیر را در پیش خواهد گرفت، اما اگر ناشر ژاپنی درنهایت چنین تصمیمی بگیرد، تعجب‌آور نخواهد بود.

شما می‌توانید نظرات خود درباره جدیدترین اخبار دنیای بازی را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده