نویسنده: حسن اکرامی
// جمعه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱

نمایش قابلیت‌های Accessibility بازی فورتزا موتوراسپورت

استودیو ترن ۱۰ در تریلر جدید Forza Motorsport به معرفی ویژگی‌های دسترسی ویژه این بازی برای بازیکنان خاص پرداخت.

بازی شبیه‌ساز مسابقات اتومبیل‌رانی Forza Motorsport استودیو ترن ۱۰، برای عرضه در سال جاری برنامه‌ریزی شده است؛ با این وجود سازندگان هنوز تاریخ انتشار دقیق آن را اعلام نکرده‌اند. حال ترن ۱۰ با پخش یک تریلر تازه به جزئیات جدیدی در مورد ویژگی‌های دسترسی بازی اشاره کرده است. در این تریلر نها چینتالا، تهیه‌کننده گیم‌پلی و مسئول گزینه‌های دسترسی، در مورد ویژگی‌های کمکی حین رانندگی در بازی Forza Motorsport صحبت می‌کند که مخصوص بازیکنان دارای شرایط خاص هستند.

علاوه‌بر این برندون کول، مشاور تخصصی در زمینه‌ی گزینه‌های دسترسی (Accessibility) مخصوص بازیکنان کم‌بینا یا نابینا، به توضیح دقیق‌تر کاربرد گزینه‌های دسترسی پرداخت.

یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های دسترسی Forza Motorsport مربوط‌به روایت صوتی وقایع گیم‌پلی می‌شود؛ به صورتی که یک دستیار صوتی اطلاعاتی در مورد موقعیت ماشین در پیست، نزدیک شدن دیگران، میزان چرخش در پیچ‌ها، نیاز به کاهش سرعت و موارد دیگر را در گوش بازیکنان اعلام می‌کند. توضیحات هرکدام از این ویژگی‌ها نیز در منوی دسترسی تنظیمات موجود است تا به بازیکنان کمک کند با عملکرد هر کدام بهتر آشنا شوند.

نورپردازی زیبا و رنگ جذاب ماشین در بازی Forza Motorsport

از سایر ویژگی‌های دسترسی مهم Forza Motorsport می‌توان به گزینه‌های One Touch Driving برای به حداقل رساندن تلاش برای ترمز، فرمان دادن یا شتاب گرفتن اشاره کرد. گزینه Screen Narrator برای ارائه‌ی اطلاعات در مورد پیمایش رابط کاربری در دسترس قرار دارد. توضیحات صوتی پویا برای توصیف صحنه‌های سینماتیک از جمله تغییر روز و شب یا شرایط آب و هوایی در نظر گرفته شده است.

علاوه‌بر این، امکان تبدیل کردن متن درون بازی به گفتار یا برعکس برای بازیکنان وجود خواهد داشت. همین‌طور امکان اضافه کردن فیلترهای مخصوص به آیتم‌های مختلف از جمله اتومبیل، راننده، پیست، جلوه‌های بصری و موارد دیگر در بازی گنجانده شده است.

موارد گفته‌شده، تمام ویژگی‌های دسترسی بازی Forza Motorsport نیستند. این اثر به بازیکنان امکان تنظیم مجدد کلیدهای کنترلر، زیرنویس‌ها، تغییر کنتراست رابط کاربری و HUD برای بهبود خوانایی، گزینه غیرفعال کردن پس‌زمینه متحرک، تغییر اندازه متن و گزینه‌های Difficulty متفاوت را خواهد داد. به نظر می‌رسد استودیو ترن ۱۰ گزینه‌های زیادی را در بخش دسترسی بازی قرار داده است تا به بهبود تجربه‌ی آن توسط بازیکنان محترم دارای شرایط خاص کمک کند.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی Forza Motorsport روی کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه خواهد شد. همچنین مشترکین گیم پس می‌توانند از روز اول انتشار به این بازی دسترسی داشته باشند.

نظر شما درباره جدیدترین اخبار بازی Forza Motorsport چیست؟ آن را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده