// دوشنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۷

شایعه: بازی بعدی استودیو تانگو یک نقش‌ آفرینی ژاپنی خواهد بود

به‌گفته یکی از افشاگران، پروژه جدید استودیو Tango Gameworks در سبک JRPG خواهد بود.

استودیو تانگو گیم‌ورکس با عرضه یکباره بازی Hi-Fi Rush، یکی از بهترین آثار سال ۲۰۲۳ تاکنون باعث شگفتی صنعت بازی شد. این بازی بدون بازاریابی خاصی انتشار یافت و به‌سرعت با ظاهر و گیم‌پلی‌اش توجه گیمرها را به خود جلب کرد. از آن زمان در استودیو تغییرات بزرگی رخ داده است. ابتدا شینجی میکامی، موسس تانگو در فوریه از این استودیو جدا شد و سپس بازی Ghostwire: Tokyo روی کنسول‌های ایکس باکس و سرویس‌های ایکس باکس گیم پس و پلی استیشن پلاس انتشار یافت.

اما اکنون eXtas1s، یک افشاگر شناخته شده ادعا کرده بازی بعدی Tango یک بازی JRPG خواهد بود. این افشاگر سابقه فاش کردن تاریخ عرضه بازی GoldenEye 007 را هم داشته است. بااینکه یک نقش‌آفرینی ژاپنی یک سبک بسیار متفاوت برای تانگو خواهد بود، اما استودیو سابقه کار در ژانرهای مختلف بازی را داشته است. آثاری مثل Hi-Fi Rush، Ghostwire: Tokyo و The Evil Within همگی براساس ژانرها و سبک‌هایی متفاوت ساخته شده‌اند.

با وجود این تفاوت‌ها، استقبال از هر سه بازی خوب بوده است و می‌توان های-فای راش را بهترین اثر آن‌ها دانست. برای همین تلاش استودیو تانگو در سبک نقش آفرینی ژاپنی عجیب نخواهد بود. همچنین شرکت مایکروسافت هم تلاش دارد باقدرت وارد بازار ژاپن شود و با عرضه ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، این پلتفرم در ژاپن جان تازه‌ای یافته است.

والپیپر بازی Hi-Fi Rush

پیش‌تر سارا باند از ایکس باکس تایید کرده بود این پلتفرم برای رشد در ژاپن، به میزبانی آثار ژاپنی بیشتری ادامه خواهد داد و یک نقش‌آفرینی ژاپنی جدید از استودیویی شناخته‌شده قطعا قدم بزرگی برای تحقق این امر خواهد بود. مایکروسافت هم با آثار JRPG بیگانه نیست و در دوره Xbox 360، آثاری مثل Lost Odyssey و Blue Dragon با همکاری توسعه‌دهندگان ژاپنی در این ژانر ساخته شد.

البته این پایان کار نیست و افشاگر نام‌برده گفته تانگو پروژه دیگری هم در دست توسعه دارد که براساس یک IP جدید بوده است؛ اما موارد بیشتری مشخص نیست. با اینکه سابقه افشاگر موردنظر خوب است، اما تا زمان تایید رسمی باید منتظر بمانیم. مایکروسافت درحال آماده‌سازی شوکیس جدید خود در ماه ژوئن است و اگر این اطلاعات درست باشد، شاید اولین اشاره رسمی به این پروژه در جریان این مراسم صورت پذیرد.


منبع Tech4Gamers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده