// سه شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰

بلیزارد ۱۰۰ هزار کاربر World Of Warcraft را بن کرد

بلیزارد دیگر قصد کوتاه آمدن در برابر متقلبان در بازی‌های آنلاین را ندارد. این شرکت در تصمیمی ۱۰۰ هزار حساب کاربری بازی WOW را به مدت ۶ ماه بن کرده است. البته این اولین بار نیست که این شرکت تصمیم به انجام این قبیل محدودیت‌ها می‌گیرد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

بازی World Of Warcraft  با سبک آنلاین چندنفره ‌ای که دارد به هزاران بازیکن اجازه‌ی شرکت در رویداد‌های شکل گرفته در ازراث (Azeroth) را می‌دهد. با استفاده از سلاح‌های افسانه‌ای و شخصیت‌های بازی، شما برای کمک یا دفاع  با کلاس‌های Mage یا Warriors به جنگ Undead ها و Dragon ها می‌روید.

بنابراین می‌توان درک کرد که یافتن متخلفان به وسیله‌ی روبات در میان هزاران بازیکن زمان زیادی را می‌طلبد. سیستم روبات به صورت خودکار عمل می‌کند. معمولا بلیزارد الگوریتیم خاصی را برای مبارزه با این قبیل تقلب‌ها دارد، روبات شناسایی کننده‌ حساب کاربری متخلف یک سری از رفتار‌های کاربر را بررسی و سپس درصورت تطبیق رفتار‌ها با تقلب‌ها، حساب کاربری شخص را از دسترس خارج می‌کند. این فرآیند می‌تواند ماه‌ها برای کامل شدن زمان ببرد. در حالیکه همه بازیکنان روش‌هایی را بر جمع آوری پول و تجربه‌ی آسان از طریق بازار‌های درون بازی به دست آورده اند.

با بسته شدن برخی حساب‌های کاربری به مدت ۶ ماه جای خوشحالی دارد که اکنون بازی از دسترس متقلب‌ها خارج شده است. با این‌ حال این موضوع باعث نگرانی بسیاری شده است. بازیکنان WOW اصولا از نرم‌افزار‌های کوچک برای برنامه‌ریزی دکمه‌های کیبورد با هدف دسترسی راحت‌تر به کلید‌ها استفاده می‌کنند.

باشیوک، مدیر اجتماعی وارکرافت در پاسخ به نوشته‌ی یک کاربر که پرسیده‌بود «آیا این طرح در رابطه با افزونه‌هایی برای راحت‌تر فشار دادن دکمه‌ها مانند مستر پلن صدق می‌کند یا خیر» گفت:

نه قطعا صدق نمی‌کند. اگر برنامه‌ی است که به جای شما دشمنان رو از بین می‌برد و ضربه در ثانیه‌ی شما را تغییر می‌دهد؟ بله صدق می‌کند.

در آینده باید دید که بلیزارد چقدر در برخورد با این قبیل حساب‌ها کاربری جدی است. با این حال آنها‌یی که حساب‌ کاربریشان بن شده است بایستی خوشحال باشند، زیرا این مدت تنها ۶ ماه است. برخی از شرکت‌ها درصورت مواجهه با استفاده کنندگان از مادهای غیرقانونی حساب کاربران متخلف‌ها را برای همیشه از دسترس خارج می‌کنند.

منبع: Eteknix


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده