// پنجشنبه, ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

فروش بیشتر پلی استیشن 5 نسبت به نینتندو سوییچ و ایکس باکس در فوریه ۲۰۲۳ در اروپا

کنسول پلی استیشن 5 از نظر فروش در ماه فوریه در منطقه اروپا به‌راحتی نینتندو سوییچ و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس را شکست داده است.

پس از گذشت بیش از دو ماه از سال میلادی ۲۰۲۳، فروش کنسول پلی استیشن 5 همچنان شگفت‌انگیز است. بنابر آخرین آمار منتشرشده GSD در رسانه گیمز اینداستری، کنسول نسل نهمی شرکت سونی در فوریه ۲۰۲۳ به‌راحتی بر نینتندو سوییچ و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس غلبه کرده است.

فروش PS5 در این ماه بیش‌از دو برابر سوییچ است. فروش سوییچ در اروپا نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، ۲۸ درصد کمتر شد و چنین کاهشی در کشور انگلیس هم دیده‌ می‌شود. در ادامه مشخص شده فروش کنسول‌های مایکروسافت درمقایسه با فوریه سال میلادی گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته، اما ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس همچنان در اروپا در رده سوم قرار دارد.

پیش‌تر آمار فروش فوریه انگلیس هم اعلام شده بود که در آن مشخص شد فروش پلی استیشن 5 توانست ۳۱۶ درصد افزایش یابد. این جهش چشم‌گیر، در تضاد ‌با بازار بازار کساد سال گذشته برای این کنسول است. در آن زمان PS5 با کمبود روبرو بود و مدتی قبل این مشکل رفع شد. گفتنی است آمار GSD دو کشور انگلیس و آلمان را دربر نمی‌گیرد. باتوجه‌به اخبار می‌توان نتیجه گرفت حداقل بازار انگلیس با بازار دیگر مناطق اروپا همخوانی دارد.

تصویری از بازی Hogwarts Legacy

در بخش بازی‌ها، Hogwarts Legacy ماه عرضه بسیار خوبی داشت. این ویدئوگیم نه‌تنها بالاتر از FIFA 23 درصدر چارت اروپایی فوریه قرار گرفت، بلکه عرضه آن بزرگ‌تر هر بازی منتشرشده از سری Call of Duty از سال ۲۰۱۷ بود. یکی از تحلیل‌گران صنعت گیم در اواخر فوریه گفته بود فروش کنسول سونی دربرابر کنسول‌های مایکروسافت بیش از ۱۱.۵ میلیون واحد بیشتر است. اما همچنان PS5 دربرابر کنسول پلی استیشن 4 تا این نقطه از چرخه خود از حیث تعداد کنسول فروش رفته عقب‌تر است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده