نویسنده: هومن فلاحی
// دوشنبه, ۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱

انتشار اطلاعات جدید از بازی لغوشده Dead Rising 5

ویدیوهای منتشرشده‌ی جدید، صحنه‌هایی از گیم‌پلی بازی لغوشده‌ی Dead Rising 5 را به نمایش می‌گذارند.

روز گذشته هواداران سری بازی‌های جهان-باز Dead Rising شرکت کپکام، ویدیوهایی از یکی از بازی‌های لغوشده‌ی این سری را روی گالری شخصی یکی از توسعه‌دهندگان بازی پیدا کردند. آن‌ها به سرعت این اطلاعات را با انواع‌واقسام افراد به اشتراک گذاشتند.

در حال حاضر اطلاعات چندان معتبری از این بازی که طی سال ۲۰۱۷ در شعبه‌ی ونکوور شرکت کپکام در دست ساخت بود، در دسترس نیست. ظاهرا قرار بود این ویدیوگیم، Dead Rising: Dia de Los Muertos نام داشته باشد. در ویدیوهای فاش‌شده، می‌توانیم برای اولین‌بار به نسخه‌های آزمایشی این بازی در مراحل مختلف توسعه نگاهی بیندازیم.

در این ویدیوهای لورفته، کاراکترهای چاک و کیتی گرین که طرفداران سری دد رایزینگ احتمالا آن‌ها را از بازی Dead Rising 2 به‌خاطر دارند، بار دیگر مشغول مبارزه با زامبی‌های پرشمار در مکزیک هستند. براساس ویدیوها به‌نظر می‌آید قرار بوده داستان Dead Rising 5 بین قسمت دوم و قسمت سوم سوم این مجموعه جریان داشته باشد. یکی دیگر از ابعاد اطلاعات فاش‌شده‌ی جدید بازی، این است که ظاهرا بازیکنان این توانایی را داشتند که بخش‌های خاصی از Dia de Los Muertos را با یک شخصیت قابل بازی دیگر تجربه کنند. به‌کارگیری مکانیک‌ها و طراحی‌های الهام‌گرفته از گیم‌پلی بازی‌های محبوب سری سولز نیز یکی دیگر از موارد جالب این بازی کنسل‌شده به‌حساب می‌آید.

شما می‌توانید یکی از بلندترین ویدیوهای منتشرشده را در ادامه تماشا کنید؛ ویدیویی که ظاهرا از سال‌ها پیش در وب‌سایت یکی از سازندگان بازی Dead Rising 5 قابل مشاهده بوده است. البته واضح است که تمامی این ویدیوها فقط نسخه‌ی بسیار ابتدایی و پیش از آلفای بازی را نشان می‌دهند. بدون شک در صورت ادامه‌ی ساخت Dead Rising: Dia de Los Muertos، گرافیک و انیمیشن‌های بسیار کامل‌تر و پیشرفته‌تری در نسخه‌ی نهایی بازی قرار می‌گرفتند.

دانلود ویدیو از آپارات

طبق جزئیاتی که پیش از این در پادکست و کانال یوتیوب Did You Know Gaming منتشر شد، مراحل ساخت Dead Rising 5 از سال‌‌های پیش و همزمان با شروع ساخت بازی Dead Rising 4 کلید خورد. دد رایزینگ 5 قرار بود تا بازی کوچک‌تر، متمرکزتر و مشابه با بازی‌‌های ابتدایی و محبوب‌تر این سری باشد و ساخت آن توسط یک تیم کاملا متفاوت با Unreal Engine 4 شروع شده بود.

واکنش‌های نه‌چندان مثبت هوادارها و منتقدها درکنار فروش پایین‌تر از انتظار بازی Dead Rising 4 باعث شد تا سرانجام کپکام تصمیم به تعطیلی کامل استودیوی کپکام ونکوور در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۸ بگیرد. در آن زمان شرکت Capcom اعلام کرد لغو پروژه‌های در دست توسعه‌ی معرفی‌نشده‌ی این استودیو، در حدود ۴/۵ میلیارد ین ژاپن یا در حدود ۴۰ میلیون دلار آمریکا برای این مجموعه زیان داشته است.

حالا با پخش این ویدویوهای جدید می‌توانیم حدس بزنیم که Dead Rising 5، بازی در دست ساخت استودیوی کپکام ونکوور در سال‌های پس از عرضه‌ی دد رایزینگ 4 بوده است. به‌دلیل عدم اطمینان شعبه‌ی مرکزی کپکام به موفقیت دد رایزینگ 5، توسعه‌ی آن با تعطیلی این استودیو به‌صورت کامل لغو شد. بعد از آن هم مراحل توسعه‌ی بازی به دیگر استودیوها و تیم‌های بازی‌سازی داخلی این ناشر ژاپنی منتقل نشده است. البته بسیاری از هواداران همچنان امیدوارند کپکام با همان رویکردی که در بازسازی بازی‌های سری پرطرفدار رزیدنت ایول دارد، روزی بازسازی کامل قسمت اول این مجموعه را ارائه دهد. چرا که مجموعه بازی Dead Rising هم طرفدارهای خود را دارد.

نظر شما کاربرهای زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع Insider-Gaming
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده