نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۶

Hogwarts Legacy رکورد پربیننده‌ترین بازی تک‌نفره در Twitch را شکست

بازی موردانتظار Hogwarts Legacy در حال حاضر پربازدیدترین بازی پلتفرم توییچ در روز اول عرضه به‌حساب می‌آید.

در روز در دسترس قرار گرفتن بازی نقش‌آفرینی بسیار موردانتظار Hogwarts Legacy برای دارندگان نسخه‌ی دیلاکس ادیشن، حالا این بازی عنوان پربیننده‌ترین بازی داستانی یا تک‌نفره در روز اول عرضه در پلتفرم استریم اینترنتی توییچ را به‌دست آورده است.

طبق اطلاعات به‌اشتراک گذاشته شده توسط پایگاه آماری Ginx.tv، هاگوارتز لگسی با جذب حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تماشگر همزمان در ساعات ابتدایی انتشار، حالا در جایگاه نخست توییچ قرار دارد؛ جایگاهی که پیش از این بازی سایبرپانک 2077 استودیوی سی‌دی‌ پراجکت رد یا ۱/۱ میلیون بازدیدکننده در ماه دسامبر ۲۰۲۰ موفق به کسب آن شده بود. این آمار در حالی منتشر شده است که بسیاری از وب‌سایت‌های صنعت بازی و تعدادی از استریمرهای بزرگ پلتفرم توییچ، به‌دلیل مخالفت با نظرات جی. کی. رولینگ، از استریم، پوشش خبری و انتشار بررسی آن امتناع کرده بودند؛ آن هم درحالی‌که طبق تایید برادران وارنر، رولینگ هیچگونه مشارکت مستقیمی در روند خلق و توسعه‌ی این اثر نداشته است.

پیش از این دیوید حداد، رئیس برند Warner Bros Games درباره‌ی بایکوت احتمالی عده‌ای از گیمرها و حواشی در اطراف این بازی گفته بود: «در حال حاضر تمامی توجه ما روی اثری است که ساخته‌ایم؛ همین‌طور روی کار فوق‌العاده‌ای که استودیوی اولانچ انجام داده است. همه‌ی کسانی که عاشق این جهان، داستان‌ها و این شخصیت‌ها هستند، مخاطب و میهمانان ما در این رویداد محسوب می‌شوند».

امکان دریافت آیتم‌های اختصاصی درون بازی با تماشای استریم‌های Hogwarts Legacy، یکی دیگر از دلایل استقبال فوق‌العاده‌ی گیمرها از هاگوارتز لگسی به‌حساب می‌آید. در جریان این برنامه، تمامی کاربران پلتفرم توییچ می‌توانند از امروز تا ۲۴ فوریه (۵ اسفند) با اتصال حساب WB Games خود و تماشای استریم‌های زنده‌ی این بازی به مدت ۳۰ دقیقه، یکی از چهار آیتم Silver Dragon-Eyed، کلاه Urchin، شال Carmine Lightning Bolt و اسکین Lilac را دریافت کند. تماشای این استریم‌ها در بازه‌های ۳۰ دقیقه‌ای بعدی نیز امکان دریافت تمامی این جایزه‌ها را برای کاربرها فراهم می‌کند.

محیط بازی Hogwarts Legacy

در حال حاضر فقط بازی‌های آنلاین Valorant با ۱/۷۲ میلیون بیننده در آوریل ۲۰۲۰، لیگ آو لجندز با ۱/۷۸ میلیون در نوامبر ۲۰۱۹ و فورتنایت با ۲/۳ میلیون بیننده در ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ در جایگاه‌های بالاتری از اثر جدید استودیوی اولانچ سافت‌ور قرار گرفته‌اند.

بازی اکشن نقش‌آفرینی هاگوارتز لگسی در تاریخ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ (۱۰ فوریه ۲۰۲۳) روی پلتفرم‌های کامپیوتر، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس منتشر خواهد شد. نسخه‌ی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۲۴ آوریل ۲۰۲۳) و نسخه نینتدو سوییچ در تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۲ (۲۵ ژوئیه ۲۰۲۳) عرضه می‌شود.

خریداران نسخه دیلاکس و دیجیتال دیلاکس بازی نیز مواردی مثل موجودات پرنده‌ی Thestral و Onyx Hippogriff، باندل تزئیناتی Dark Arts و ۷۲ ساعت دسترسی زودتر به بازی را دریافت خواهند کرد. همچنین باندل دیجیتال دیلاکس بازی شامل نسخه Cross-Gen بازی نیز می‌شود و با خریداری آن می‌توانید دو نسخه از بازی روی کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی خود را دریافت کنید.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده