نویسنده: هومن فلاحی
// چهار شنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۹

پیوستن This War of Mine به بخش بازی‌های کامپیوتری موزه‌ی هنرهای معاصر نیویورک

بازی درام This War of Mine استودیوی لهستانی 11Bit حالا به موزه‌ی هنرهای معاصر پیوسته است.

روز گذشته سخنگوی موزه‌ی هنرهای معاصر نیویورک از پیوستن بازی استراتژیک ضد جنگ This War of Mine استودیوی لهستانی 11‌Bit به دسته‌بندی بازی‌های ویدیویی این موزه به‌عنوان یک عضو دائمی خبر داد.

This War of Mine همراه‌با حدود ۴۰ بازی تأثیرگذار دیگر تاریخ ویدیوگیم در گالری «تنهایی هرگز: بازی‌های ویدیویی و دیگر طراحی‌های تعاملی» قرار می‌گیرد. این گالری در حقیقت آثار انتخاب‌شده را به مثابه یک فرم هنری و دارای ارزش انتقادی در نظر می‌‌گیرد. بازی‌ها تا تاریخ ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۳ در ساختمان اصلی این موزه در منهتن نیویورک در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

آثار کلاسیکی مانند تتریس و Pong درکنار بازی‌هایی مانند ماین‌کرافت استودیوی موجانگ، بازی پازل-معمایی Katamari Damacy اثر Namco، پورتال ساخته‌ی ولو، Eve Online ،Passage ،Dwarf Fortress ،Flow و بازی موبایلی Passage از دیگر بازی‌های کامپیوتری انتخاب‌شده برای نمایش در این موزه هستند.

پال گلووی، متخصص کلکسیون‌های دپارتمان معماری و طراحی این موزه که یکی از خالقین ابتدایی این گالری نیز محسوب می‌شود، در این‌باره می‌گوید: «همواره گفت‌وگوهای زیادی درباره‌ی بازی‌ها به‌عنوان تفریح یا به‌عنوان سرگرمی و حواس‌پرتی وجود دارد، اما من معتقدم شاهد رشد تصاعدی بازی‌هایی هستیم که [توجه و تامل] بیشتری را از مخاطب می‌خواهند. تجربه‌ی This War of Mine در ابتدا من را بسیار غمگین، وحشت‌زده و نگران کرد. این اثر در انتها من را با درک متفاوتی از اینکه تجربه‌ی بازی در یک فضای جنگ واقعی چگونه است، تنها گذاشت».

بازی this war of mine

علاوه‌بر موزه‌ی هنرهای نیویورک، پیش از این ساخته‌ی استودیوی 11Bit در گالری بازی‌های که ابعاد اجتماعی جنگ را به‌تصویر می‌کشند، در موزه‌‌ی جنگ‌ امپراتوری بریتانیا در لندن و موزه‌هایی در لهستان نیز قرار گرفته بود.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. شما همچنین می‌توانید به بررسی نسخه فارسی‌زبان This War of Mine در زومجی نیز نگاهی بیندازید.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده