نویسنده: حسن اکرامی
// سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۰

احتمال شکسته شدن رکورد فروش بازی‌ های کپکام در یک سال مالی

کپکام انتظار دارد که به‌لطف عرضه‌ی ریمیک Resident Evil 4، رکورد فروش بازی‌های خود در یک سال مالی را بشکند.

شرکت کپکام در جدیدترین گزارش مالی خود اعلام کرد که در دوره‌ی ۹ ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲، بیش از ۲۹.۱ میلیون نسخه بازی را به مصرف‌کنندگان فروخته است که نسبت به آمار ۲۵.۸ میلیون نسخه‌ای در مدت مشابه سال قبل، رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

این ناشر ژاپنی در ادامه توضیح داد که انتظار دارد با ادامه‌ی فروش بازی‌های کنونی خود و اضافه شدن فروش ریمیک بازی Resident Evil 4 که برای انتشار در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۲۳ (۴ فروردین ۱۴۰۲) برنامه‌ریزی شده است، آمار فروش بازی‌های خود را به بیش از ۴۰ میلیون نسخه برساند و به رکورد بالاترین میزان فروش بازی در مدت یک سال مالی در تاریخ خود دست یابد. باید منتظر ماند و دید که باتوجه‌به عرضه‌ی ریمیک Resident Evil 4 تنها یک هفته قبل از پایان سال مالی جاری کپکام، آیا این شرکت می‌تواند به این رکورد دست یابد یا خیر.

بازی Devil May Cry 5

کپکام انتظار دارد که ۹۰ درصد از این فروش مورد انتظار یعنی حدود ۳۶ میلیون نسخه ازطریق فروش دیجیتالی و تنها ۱۰ درصد آن که معادل ۴ میلیون نسخه است، فروش فیزیکی باشد. در این پیش‌بینی حدود ۷۵ درصد فروش به بازی‌های عرضه شده و ۲۵ درصد دیگر آن مربوط‌به بازی‌های منتشر نشده مثل نسخه‌ی کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس Monster Hunter Rise: Sunbreak و ریمیک Resident Evil 4 است. کپکام در ادامه توضیح داد که با انتشار Monster Hunter Rise: Sunbreak و همچنین تمرکز مداوم روی فروش دیجیتالی محصولات کاتالوگ خود به مانند بازی‌های سری Monster Hunter و رزیدنت ایول به آمار فروش کنونی دست یافته است.

با اعلام کپکام در دوره‌ی ۹ ماهه منتهی به پایان دسامبر ۲۰۲۲، این شرکت ۲.۷۵ میلیون نسخه از بازی Monster Hunter Rise، بیش از ۱.۵ میلیون نسخه از ریمیک Resident Evil 2، حدود ۱.۴۵ میلیون نسخه از Devil May Cry 5 و ۱.۳۵ میلیون نسخه از ریمیک Resident Evil 3 را فروخته است. همچنین دو بازی Monster Hunter World: Iceborne و Street Fighter V در این مدت هر کدام ۷۵۰ هزار نسخه فروش داشته‌اند.

گیم پلی بازی Monster Hunter Rise

با وجود فروش عددی فوق‌العاده‌ی محصولات کپکام، درآمد فروش این شرکت تاکنون نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. به اعتقاد کپکام، عرضه‌ی یک بازی اصلی و بزرگ به مانند Resident Evil Village در سال گذشته احتمالا دلیل این کاهش فروش به حساب می‌آید. کپکام در این دوره‌ی ۹ ماهه فروش خالص ۸۰ میلیون ین (کاهش ۹.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته)، درآمد عملیاتی ۳۳ میلیون ین (کاهش ۵ درصد نسبت به سال گذشته) و درآمد عادی ۳۳.۵ میلیون ین (کاهش ۷.۱ درصدی نسبت به سال گذشته) داشته است.

ناشر ژاپنی انتظار دارد که همه این آمارها تا پایان سال مالی جاری در ۳۱ مارس ۲۰۲۳ با افزایش همراه باشد که نشان می‌دهد انتظارات زیادی از انتشار ریمیک Resident Evil 4 و موفقیت آن دارد. در پایان می‌توان گفت که این دهمین سال رشد متوالی درآمد عملیاتی برای کپکام بوده است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار دنیای بازی را با تیم زومجی و سایر کاربرها در میان بگذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده