نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۷

عذرخواهی مدیرعامل یوبیسافت بابت اظهار نظرهای اخیر خود

مدیرعامل یوبیسافت به خاطر اظهارنظر اخیر خود در مورد اهمیت تلاش بیشتر کارمندان در موفقیت شرکت عذرخواهی کرد.

ایو گیلموت، مدیرعامل یوبیسافت به‌تازگی ضمن عذرخواهی در مورد اظهارنظرهای اخیرش که توسط کارکنان این شرکت با انتقاد مواجه شد، جلسه پرسش و پاسخی را در سراسر شرکت برگزار کرد. گیلموت هفته گذشته و همزمان با اعلام تأخیر زمان عرضه بازی Skull and Bones و ارائه برنامه‌هایی جهت کاهش هزینه‌ها، ایمیلی به کارمندان خود ارسال کرد و به آن‌ها گفت که بازگشت دوباره یوبیسافت به مسیر موفقیت به تلاش کارمندان بستگی دارد.

هفته گذشته یوبیسافت اعلام کرد که تاریخ عرضه بازی Skull and Bones را به سال مالی بعدی خود که از آوریل ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و تا مارس ۲۰۲۴ ادامه می‌یابد، به تعویق انداخته است. یوبیسافت قصد دارد در این دوره دو بازی Assassin's Creed Mirage و Avatar: Frontiers of Pandora به‌همراه آثار معرفی نشده‌ی دیگر از جمله یک بازی بزرگ و چند بازی رایگان از برندهای مشهور خود را به بازار عرضه کند.

دزدهای دریایی در مقابل طلوع آفتاب در بازی Skull and Bones

به گزارش کوتاکو، گیلموت در ایمیل خود به کارکنان نوشته بود: «اکنون توپ در زمین شماست تا این لاین‌آپ را به موقع و در سطح کیفی مورد انتظار تحویل دهید تا به همه نشان دهیم که می‌توانیم چه چیزهایی به‌دست آوریم». به نظر می‌رسد که این اظهارنظر گیلموت به منظور قرار دادن بار مسئولیت رفع مشکلات یوبیسافت بر دوش کارمندان بوده اما گیلموت به‌تازگی توضیح داد که منظور او اینگونه نبوده است.

کوتاکو اعلام کرد یکی از کارمندان یوبیسافت امروز بیانیه‌ای را برای مدیریت یوبیسافت ارسال کرده است که به این شرح است: «توپ اکنون در زمین ما است. برای سال‌ها این توپ در زمین شما بوده است، پس چرا تا این حد بد آن را مدیریت کردید تا ما کارمندان مجبور شویم آن را برای شما درست کنیم؟»

گفته می‌شود که گیلموت جلسه امروز مدیریت یوبیسافت را با طرح همین سؤال شروع کرده و درباره آن گفته است: «من بازخورد شما را شنیدم و متاسفم که اینگونه برداشت شد. وقتی گفتم توپ در زمین شماست تا لاین‌آپ ما را به موقع و در سطح کیفی مورد انتظار تحویل دهید، می‌خواستم این ایده را به شما منتقل کنم که بیش از هر زمان دیگری به استعداد و انرژی شما برای تحقق آن نیاز داریم. این یک سفر گروهی است که البته با من و تیم رهبری شروع می‌شود تا شرایطی را برای موفقیت همگی درکنار هم ایجاد کنیم».

بازی های یوبیسافت

به‌دنبال اظهارات هفته گذشته گیلموت، اتحادیه فناوری‌محور Solidaires Informatique واقع در شعبه پاریس یوبیسافت از کارکنان خواست تا اواخر این ماه یک اعتصاب نیم روزه برگزار کنند. این اتحادیه در ادامه فهرستی متشکل از چهار درخواست از یوبیسافت را صادر کرد که شامل افزایش فوری ۱۰ درصدی تمام حقوق‌ها برای جبران تورم و بهبود شرایط کاری از جمله طرح هفته کاری چهار روزه است.

به‌گفته کوتاکو این اعتصاب پیشنهادی در جلسه پرسش و پاسخ روز چهارشنبه مورد توجه قرار نگرفت. علاوه‌بر این آنیکا گرانت، مدیر ارشد اجرایی یوبیسافت، پیشنهاد برای هفته کاری چهار روزه را رد کرد و گفت که افزایش حقوق‌ها برای جبران نرخ تورم باتوجه‌به وضعیت مالی فعلی شرکت قابل اجرا شدن نیست. یوبیسافت در هفته گذشته اعلام کرد که توسعه سه بازی اعلام‌نشده را لغو کرده است و قصد دارد تمرکز خود را روی بزرگ‌ترین آی‌پی‌ها و محصولات لایو سرویسی که تحت مالکیت دارد، بگذارد.

این بیانیه پس از فروش ضعیف‌تر از حد انتظار محصولات این شرکت در فصل تعطیلات منتشر شد. بنا بر گزارش‌ها، گیلموت نسبت به سؤال‌ها پیرامون موضوع اخراج بالقوه کارکنان پاسخی مبهم داده و گفته است: «مسئله انجام کار بیشتر یا کمتر نیست بلکه یافتن راه‌هایی برای انجام کارها به شیوه‌ای متفاوت در شرکت است».

نظر شما درباره‌ی این خبر چیست؟ آن را با ما به اشتراک گذارید.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده